שמחה גולדין תוקף: "מכניסים רכבים חדשים לעזה ולא דורשים את השבת הבנים"

אביו של הדר גולדין תקף את ממשלת ישראל שלא פועלת כמו שצריך למען השבת חללי צה"ל ארצה: "מייצרים תחושה בציבור שפועלים להשיב אותו, אך האמת היא הפוכה" | בנוסף, אמר לרמטכ"ל: "אתה משאיר אותו זרוק אצל האויב"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 11/11/21 21:49 ז בכסלו התשפב

שמחה גולדין תוקף: "מכניסים רכבים חדשים לעזה ולא דורשים את השבת הבנים"
שמחה גולדין, צילום: פלאש 90

כנס הפתיחה השנתי של 'תכנית הדר' לתלמידי המכינות הקדם צבאיות, על שמו של סגן הדר גולדין התקיים הערב (ה') בבנייני האומה, בהשתתפות מאות חניכים מהמכינות. הנואם המרכזי בכנס, אביו של הדר, הפרופסור שמחה גולדין, הזכיר את העוז והענווה של הדר והיחס שהעניק לכל אדם באשר הוא וכן את המצוינות שלו. תחילה הציג גולדין את מטרת התוכנית: השבת חלל לקבר ישראל ולאחר מכן הנצחתו.

שמחה גולדין אמר כי לא רק בפן המוסרי יש חובה להשיב את הבנים אלא גם בפן האמוני זה חובה מפורשת מהתורה. לדבריו, בלי להחזיר אותו אי אפשר להשתמש בו כדוגמא ודמות. זו הסיבה שהתכנית נקרית תכנית הדר, תכנית להשבת הדר.

תכנית הדר

תכנית הדר צילום:

גולדין יצא נגד הממשלה: "מייצרים תחושה בציבור שפועלים להשיב אותו, אך האמת היא הפוכה. משלמים על השקט ביחד עם המצרים מבלי להשיב את החיילים. מדינת ישראל שחררה רק לאחרונה עשרות מחבלים ללא כל תמורה. המדינה מכניסה עשרות רכבים חדשים לעזה ונותנת תנאים נוחים מאוד לאנשי החמאס אך לא דורשת בתמורה את השבת הבנים", זעק פרופסור גולדין.

עוד אמר כי רק לאחרונה הסביר דובר צה"ל שהשבויים והנעדרים הם לא נושא צבאי. "מי ייקח אחריות ויחזיר אותם אלינו? אני קורא לראש הממשלה נפתלי בנט לפעול במהירות האפשרית להשבתם ארצה. לראש הממשלה יש הזדמנות היסטורית לייצר מצב חדש בין ישראל, צה"ל והטרור ולהשיב את החיילים במחיר שאנחנו נקבע ולא במחיר שהאויב יקבע".

"הדר נחטף בידי האויב שלושה שבועות לפני החתונה לפני כשבע שנים ומאז איש לא יודע מה עלה בגורלו. אותי לימדו שמי שמשאיר חללים בשדה הקרב בסוף גם יפקיר את הפצועים ואת החיילים שם".  


לסיום פנה גולדין לראש המטה הכללי, רא"ל אביב כוכבי: "אני מדבר פה עם חמש המכינות הטובות ביותר שהולכות להוביל בראש את הצבא. הדר משמש להם דוגמא. אבל לצערנו אתה משאיר אותו זרוק אצל האויב, אתה חייב להביא אותו כדי שהמופת והדמות שלו יובילו את הצבא ויהיה לו ערך. אם הוא זרוק אצל האויב, אי אפשר לגדל חיילים כאלה אין להם ממי לקבל דוגמא אישית.