חוק הגיור יעלה להצבעה בוועדת השרים לחקיקה: "לחזק את זהותה היהודית של המדינה"

חוק הגיור הממשלתי יוצא לדרך. במשרד לשירותי דת מדגישים כי החוק נכתב בהתייעצות עם הרב חיים דרוקמן, רבנים בכירים בציונות הדתית, דייני גיור ומומחים בנושא הגיור | כהנא: "קורא לרבנות הראשית לישראל ולרבנים הראשיים להמשיך בהידברות על החוק"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/02/22 19:07 טז באדר א'

חוק הגיור יעלה להצבעה בוועדת השרים לחקיקה: "לחזק את זהותה היהודית של המדינה"
מתן כהנא, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

חוק הגיור יעלה ביום ראשון הקרוב להצבעה בוועדת שרים לחקיקה. השר לשירותי דת מתן כהנא קורא לרבנות הראשית לישראל להמשיך בהידברות על החוק, והגדיר אותו כ"הזדמנות היסטורית לחזק את זהותה היהודית של המדינה. בחוק החדש יקבע כי הגיור במערך הגיור הממלכתי יפעל על פי דין תורה.

חוק הגיור הממשלתי יוצא לדרך לאחר חודשים ארוכים ויישום הערות הציבור הרלוונטיות. במשרד לשירותי דת מדגישים כי החוק שהוגש נכתב בהתייעצות עם הרב חיים דרוקמן, רבנים בכירים בציונות הדתית, דייני גיור ומומחים בנושא הגיור. 

עיקרי החוק:

  • מערך הגיור הקיים יקבל לראשונה הכרה ממלכתית בחוק ובכך יחזק את מעמדה של הרבנות הראשית בנושא הגיור.
  • לראשונה: יקבע בחוק כי הגיור במערך הגיור הממלכתי יפעל ע"פ דין תורה.
  • רבני ערים יוכלו להקים הרכבי בית דין לגיור במסגרת מערך הגיור הממלכתי תחת מערכת אחת של כללי דיון, פיקוח, בקרה ותעודות אחידות לכולם.
  • יוקם באגף הגיור מחוז "רבני ערים" שיעניק שירותים מנהליים להרכבי רבני הערים.
  • תוקם ועדת רבנים שתנסח את סדרי הדין ותחייב את כלל בתי הדין לגיור.
  • לרב הראשי, לועדת ההיגוי ולמועצת הרבנות הראשית סמכות לבטל מינוי של דיין גיור באופן מבוקר במקרה של הפרת כללי הדיון. 

כהנא אמר כי במדינת ישראל חיים כמעט חצי מיליון אזרחים שאבא או סבא שלהם היה יהודי אך לפי הלכה אינם יהודים. "הם חלק מאיתנו", הדגיש. "גדולי תורה מכל הדורות פסקו שיש לעשות מאמצים כבירים 'להחזירם הביתה'". 

"אני קורא לרבנות הראשית לישראל ולרבנים הראשיים להמשיך בהידברות על החוק ויחד נפעל להגיע לחוק שירבה גיורים ע"פ ההלכה ויחזק את זהותה היהודית של המדינה".


 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן