דודי אמסלם עותר לבג"צ: חובת גיוס גם לערבים

אחרי שחוק הגיוס לשילוב החרדים בצה"ל עבר בקריאה טרומית, חבר הכנסת דודי אמסלם הגיע הבוקר לבג"צ והגיש עתירה נגד הפטור שמקבלים בני החברה הערבית משירות בצה"ל | "מנסור עבאס מצביע בכנסת בעד גיוס חרדים, אבל הוא ובניו לא ישרתו"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 14/02/22 14:24 יג באדר א'

דודי אמסלם עותר לבג"צ: חובת גיוס גם לערבים
דודי אמסלם., צילום: Miriam Alster/FLASH90

חבר הכנסת דודי אמסלם עותר לבג"צ: חובת גיוס לצבא או לשירות לאומי גם לערביי ישראל. אמסלם הסביר שתכלית העתירה היא להפסיק נוהג לא חוקי ולא ראוי של מחדל והתעלמות מגמתית פסולה של בג"צ מקיומם של ערבִים כשהם מיועדים לשירות בטחון, עתירתו של אמסלם מגיע על רקע תמיכת מפלגת רע"מ בחוק הגיוס שמכוון נגד החברה החרדית, בזמן שציבור הבוחרים של רע"מ לא מתגייס.

עם הגשת העתירה אמר אמסלם: "ציבור הערבים בישראל זכאי לזכויות שמקבל כל אזרח ישראלי אולם לא נושא בשוויון בנטל בכל הנוגע לחובת הגיוס לצבא. מנסור עבאס מצביע בכנסת בעד גיוס חרדים, אבל הוא ובניו לא ישרתו ולא משרתים או תורמים למדינה מאומה.

אני בעד ליצור שוויון בנטל כך שכלל האזרחים במדינה הזכאים לזכויות יישאו בנטל הגיוס לצה"ל או בשירות לאומי (אלא אם כן קיבלו פטור או דחיית שירות כפי שהחוק מאפשר) ובכך ימלאו את חובתם האזרחית".

עיקרי חוק הגיוס 

  • גיל הפטור ירד ל-21 באופן מיידי, יוקמו מנגנוני הכשרה מקצועית והכשרה לשירותי הצלה וחסד של שלושה חודשים תוך הצטרפות למערך המילואים. 
  • החל מעוד 24 חודשים, ובהתאם לקידום מתווה השירות, יועלה גיל הפטור ל-22, כשמי שיצטרף למשמר הלאומי ויקבל את ההכשרה הנדרשת, או יזכה להכשרה תעסוקתית איכותית, ימשיך לקבל פטור בגיל 21.
  • בתום שנה נוספת, יועלה גיל הפטור ל-23, תוך קיום אותו ההסדר.
  • במקביל, גם כאשר יועלה גיל הפטור לגילאי 22 ו-23, יוכל צעיר חרדי להשתחרר משירות חובה בצה"ל כבר בגיל 21, באם יצטרף לשוק התעסוקה ע"י ביצוע מסלול הכשרה מקצועית או הכשרה לפעילות ביטחונית / חירום / הצלה.