כלי תקשורת בסוריה: ישראל תקפה בדמשק

סוכנות הידיעות הממלכתית של סוריה דיווחה הלילה כי ישראל תקפה מספר יעדים דרומית לדמשק באמצעות טילי קרקע-קרקע | מקור צבאי סורי: "האויב הישראלי ביצע תקיפה עם מספר טילי קרקע-קרקע מהגולן הסורי הכבוש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/02/22 07:33 טז באדר א'

כלי תקשורת בסוריה: ישראל תקפה בדמשק
תקיפת צה"ל בסוריה, ארכיון, צילום: ערוץ הטלגרם 'אבו עלי אקספרס'

בסוכנות הידיעות הממלכתית של סוריה דווח הלילה (בין רביעי לחמישי) כי ישראל תקפה מספר יעדים דרומית לדמשק, באזור הכפר זאכיה, באמצעות טילי קרקע-קרקע. נמסר כי נגרם נזק רב לרכוש. גם בסוכנות הידיעות SANA דווח על התקיפה, שם צוטט מקור צבאי שאמר: "האויב הישראלי ביצע תקיפה עם מספר טילי קרקע-קרקע מהגולן הסורי הכבוש, כשהוא מכוון לכמה נקודות בסביבת העיירה זאכיה".

בשבוע שעבר, ישראל תקפה לכאורה באזור דמשק, וזמן קצר לאחר מכן הודיע דובר צה"ל כי טיל נ"מ סורי ששוגר התפוצץ באוויר ובשל כך לא יורט. אזעקות הופעלו אז באזור אום אל פחם ובמרחב השומרון.

מפיקוד העורף נמסר: "הלילה (9/2/2022) בשעה 01:03 הופעלה התרעה ביישובים חיננית, טל מנשה, שקד, מי עמי ואום אל פחם. הפעלת ההתרעה בוצעה לאור זיהוי שיגור של טיל נגד מטוסים משטח סוריה לעבר שטח ישראל. הטיל התפוצץ באוויר ובהיעדר צורך לא בוצע יירוט".

בעקבות הירי תקף צה"ל מטרות בסוריה: מכ"מ וסוללות נ"מ שירו על מטוסי חיל האוויר. בטלוויזיה הממלכתית של סוריה ציטטו מקורות צבאיים שמסרו כי חייל סורי אחד נהרג וחמישה נפצעו בתקיפה.

ביום שלישי השבוע, נשיא סוריה בשאר אל-אסד נפגש עם שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו, שביקר במדינה השסועה יחד עם משלחת צבאית רוסית. שויגו עדכן את אסד בדבר התרגיל הימי שמנהל הצי הרוסי מנמל טרטוס בסוריה. רוסיה גינתה את התקיפות הישראליות בסוריה.