מפלה לקואליציה: החוק של ש"ס עבר בטרומית

האופוזיציה הצליחה להעביר הצעת חוק נוספת בקריאה טרומית, המחייבת גורמים ציבוריים לתת מענה אנושי לאזרחים ותיקים - בהם חברות כבלים ולוויין, חברות סלולר, חברת החשמל ועוד

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 16/02/22 18:02 טו באדר א'

מפלה לקואליציה: החוק של ש"ס עבר בטרומית
טלפון נייח, מענה אנושי למבוגרים, צילום: shutterstock

מליאת הכנסת אישרה היום (ד') בקריאה טרומית את הצעת חוק מענה טלפוני אנושי לאזרח ותיק של חברי הכנסת יעקב מרגי וינון אזולאי מש"ס. למרות התנגדות הממשלה, לאחר הצבעה שמית תמכו בהצעה 50 חברי כנסת מול 46 שהתנגדו והיא תועבר לוועדת הכנסת.

מוצע לחייב גופים ציבוריים, עוסקים המחויבים במתן מענה אנושי מקצועי בחינם לפי חוק הגנת הצרכן, מבטחים ותאגידים בנקאיים לתת מענה אנושי לאזרח ותיק בסמוך לאחר זיהוי ראשוני.

בדברי ההסבר נכתב: "בשנים האחרונות, כל החברות במשק מפעילות מערכות לניתוב שיחות, שבהן על הלקוח להקליד אמצעי זיהוי, תעודת זהות או מספר טלפון, ולנווט בעצמו בין תפריטים שונים, שלרוב אינם פשוטים להבנה, כך שההגעה למענה אנושי הופכת קשה במיוחד. קושי זה משפיע במיוחד על אזרחים ותיקים, שבמקרים רבים פשוט מתייאשים, מוותרים ומנתקים את השיחה בתסכול בלי שקיבלו את השירות הנדרש. הצעת חוק זו נועדה להקל על ציבור האזרחים הוותיקים בקבלת שירות טלפוני בשירותים השונים". 

ההצעה מתייחסת לחברות המטפלות בקהל לקוחות גדול ומספקות שירותים בסיסיים וחשובים. כמו חברות הכבלים והלוויין, חברות סלולר ותקשורת, חברות גז, חברת החשמל, תאגידי מים, חברות אינטרנט וחברות המעניקות שירותי רפואה דחופה. "על כן מוצע לקבוע כי שירותים אלו יחויבו לספק מענה אנושי לאזרח ותיק. מוצע להחיל את התיקון האמור גם לגבי הבנקים וחברות הביטוח, המוחרגים מתחולת חוק הגנת הצרכן", ציינה ההצעה.