הורשעו שני התוקפים של עובדי תאגיד השידור במהלך "שומר החומות"

יוסף פרץ ויוסף מעטוף תקפו בתל אביב שני עובדי תאגיד השידור הציבורי, שנחשבים לעובדי ציבור. בהתאם להודאתם, הרשיע אותם בית המשפט בגין תקיפה וגניבה בנסיבות מחמירות. לא הושגה הסכמה לגבי העונש

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 16/02/22 17:48 טו באדר א'

הורשעו שני התוקפים של עובדי תאגיד השידור במהלך "שומר החומות"
אילוסטרציה, צילום: דוברות המשטרה

בית משפט השלום בתל אביב הרשיע היום (ד') ובהתאם להודאתם את יוסף פרץ ויוסף מעטוף בתקיפת עובד ציבור בנסיבות מחמירות. בנוסף, הורשע פרץ בגניבה בנסיבות מיוחדת ומעטוף בסיוע לכך, זאת לאחר שבמהלך מבצע "שומר חומות" הנאשמים תקפו צוות של תאגיד השידור הציבורי בתל אביב.

"למה אתם מצלמים פה? אל תצלמו פה. לך תצלם ברמלה לוד איפה שאנשים יורים. לא פה שיהודים שרים

במסגרת הסדר טיעון, שהוגש על ידי עו"ד רותם נוימן וסרמן, מפרקליטות המחוז, כתב אישום מתוקן, על פיו ב-13 במאי האחרון במהלך מבצע "שומר חומות" הגיעו צלם וכתב, מטעם חטיבת הטלוויזיה של תאגיד השידור, לסקר את ההתרחשויות באחת מהשכונות בתל אביב.

במהלך ההתרחשויות פנו פרץ ומשתתף אחר אל צוות התאגיד וביקשו מהם להפסיק לצלם, תוך שפרץ דוחף את המיקרופון וצועק לעברם "למה אתם מצלמים פה? אל תצלמו פה. לך תצלם ברמלה לוד איפה שאנשים יורים. לא פה שיהודים שרים".

למרות שהצוות החל להתרחק מהמקום, הלך פרץ לכיוונו תוך שהוא מזעיק את מעטוף, שהגיע למקום תוך מספר דקות. על אף שהצלם ביקש מפרץ להניח להם וציין בפניו כי הם הולכים, בזמן שהצוות עמד בסמוך לאחד הבניינים באזור, היכה מעטוף את הצלם בראשו באמצעות קסדה, בנוסף נתן מכה עם הקסדה למצלמה שהייתה בידו של הצלם, אשר נפלה והתרסקה על המדרכה. בסמוך התחיל פרץ לתקוף גם הוא את הצלם.

במהלך ניסיונו להתגונן מעד הצלם ונפל, בעודו מתרומם הטיח מעטוף את הקסדה בראשו פעמיים נוספות

במהלך ניסיונו להתגונן מעד הצלם ונפל, בעודו מתרומם הטיח מעטוף את הקסדה בראשו פעמיים נוספות, תוך הצוות מתרחק מהם ונאלץ לרדת לכביש, בו נסעו מכוניות אותה עת. בהמשך נטל פרץ את המצלמה שהייתה על המדרכה והשניים נמלטו מהמקום. במסגרת הסדר הטיעון לא הגיעו הצדדים להסכמה לגבי העונש. 

ארגון העיתונאים: "מברכים על הרשעתם של תוקפי צוות השידור של כאן 11 היום בבית משפט השלום בת״א בתקיפת עובד ציבור בנסיבות מחמירות. מדובר בהרשעה תקדימית בעבירה מהמדרג הגבוה וזאת בעקבות הנחיית פרקליט המדינה שהחמירה את הענישה נגד תוקפי עיתונאים, אשר יצאה בין היתר בזכות פעילות הארגון מול רשויות האכיפה. 

חשוב לנהוג בחומרה יתרה נגד תוקפי עיתונאים, בעיקר בעת מילוי תפקידם. עיתונאים משרתים את האינטרס הציבורי, ויש לעשות הכל כדי לאפשר להם לפעול בחופשיות. נמשיך לפעול מול מערכת אכיפת החוק, הפרקליטות והמשטרה במטרה למנוע תקיפת עיתונאים״.