בנט נפגש עם מלך בחריין: "מחויבות ארוכת השנים של הממלכה לסובלנות, דו-קיום ושלום"

ראש הממשלה נפגש עם יורש העצר הבחרייני הנסיך סלמאן בן חאמד אל-ח'ליפה, וכן עם מלך בחריין, חמד בן עיסא אל-ח'ליפה: "דנו בדרכים לבניית גשרים חדשים" | המנהיגים סיכמו על חיזוק ועידוד הסחר וההשקעות ההדדיות בין המדינות

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 15/02/22 21:10 יד באדר א'

בנט נפגש עם מלך בחריין: "מחויבות ארוכת השנים של הממלכה לסובלנות, דו-קיום ושלום"
בנט עם מלך בחריין, צילום: חיים צח, לע״מ

במהלך ביקורו הרשמי ראשון היום (ג') בממלכת בחריין, נפגש ראש הממשלה נפתלי בנט עם יורש העצר, סגן המפקד העליון של הצבא וראש הממשלה, הנסיך סלמאן בן חאמד אל-ח'ליפה, וכן עם מלך בחריין, חמד בן עיסא אל-ח'ליפה בארמונו הפרטי. עוד נפגש ראש הממשלה עם שרים בכירים בממשלת בחריין. בנט הזמין את יורש העצר לביקור רשמי בישראל.

ראש הממשלה ביקש להביע בפני מלך בחריין ובפני יורש העצר את הערכתו הרבה למנהיגותם, הן לפני החתימה על הסכמי אברהם והן לאחריה. עוד שיבח בנט את "המחויבות ארוכת השנים של בחריין לסובלנות, דו-קיום ושלום, חזון שעמד בבסיס כינון הסכם השלום בין המדינות". 

הביקור של בנט בבחריין הוא המשך ישיר להסכמי אברהם, אשר נחתמו בספטמבר 2020, ולכינון היחסים בין מדינת ישראל לממלכת בחריין.  

"מדובר ביום היסטורי", אמר מלך בחריין, חמד בן עיסא אל-ח׳ליפה. "לארח את ראש ממשלת ישראל כאן בבחריין. בשל נחישותו ומנהיגותו, זה היה ביקור פורה ומוצלח בהקשר למאמץ המשותף לטובת שני העמים. אני מודה לך שבאת לכאן".

 בנט אמר: "הוד מעלתו, זה כבוד גדול לבקר את הממלכה הבחריינית הנפלאה. אני מעריץ את האומץ והנחישות שלך לבנות את מדינתך. אני חושב שדנו בדרכים רבות לבניית גשרים חדשים וארכיטקטורה לאיזור חזק ויציב יותר. אני מצפה להמשיך את מערכת היחסים המצוינת בינינו. בעברית אומרים 'בעזרת השם', ובערבית אומרים 'אינשאללה'".

המנהיגים ברכו על תהליך בניית תכנית בילטרלית לעשר שנים - "אסטרטגיית השלום החם"

המנהיגים דנו בהרחבת היחסים האסטרטגיים והביטחוניים בין המדינות, כחלק מההתמודדות עם האתגרים האזוריים, בהם איומים גרעיניים, פעולות טרור, קיצוניות דתית, עוני ואתגרים חברתיים. כמו כן, עסקו מנהיגי ישראל ובחריין בחיזוק שיתוף הפעולה האזרחי, הכלכלי והמסחרי-עסקי בין המדינות, במטרה להפוך את חזון השלום למציאות, אשר מפירותיה יוכלו להנות שני העמים. 

לאור היותה של בחריין שער למסחר בין מזרח למערב, שתי המדינות פועלות יחד למצוא דרכים לקדם הזדמנויות אזוריות לסחר והשקעות. המנהיגים הסכימו להאיץ את המשא ומתן על כינון הסכם הגנה על השקעות ואת העבודה המשותפת על אמנת מיסוי, אשר יהוו תשתית לקידום קשרי מסחר בטוחים בין המדינות.

הסכמים נוספים נחתמו עד היום בתחומי הרפואה, מים, אנרגיה חלופית, חקלאות, ביטחון תזונתי, מדע, מו"פ, חדשנות, פינ-טק, סייבר ועוד. 

בנוסף, סיכמו המנהיגים על חיזוק ועידוד הסחר וההשקעות ההדדיות בין המדינות. זאת, בנוסף להסכמה לכונן ועדות כלכליות משותפות להעמקה ולהרחבה של שיתופי הפעולה האזרחיים, הכלכליים והמסחריים בין ישראל לבחריין. 

כמו כן, סוכם על שיתופי פעולה בתחומי התרבות, החינוך והאקדמיה במטרה להעמיק את הקשרים. בהקשר זה, קוראים המנהיגים לבני הדור הצעיר משתי המדינות לעסוק באופן פעיל בפיתוח השלום בין העמים, למען עתידם ועתיד הדורות הבאים.

המנהיגים ברכו על תהליך בניית תכנית בילטרלית לעשר שנים - "אסטרטגיית השלום החם" - שתהווה מפת דרכים לפיתוח היחסים, בהובלת משרדי החוץ של שתי המדינות. האסטרטגיה המשותפת של "השלום החם" תתעדף תחומים בעלי אינטרסים משותפים, בהם מערכות של חדשנות, ביטחון תזונתי, מים, אנרגיה בת-קיימא, בריאות, חינוך, סחר והשקעות. 

כחלק מתכנית זו, בכוונת ממשלות ישראל ובחריין לתמוך בתוכניות כגון חילופי סטודנטים, במטרה לחזק את היחסים ולטפח שיח בין צעירים מישראל ובחריין.