בנט נפגש עם יורש העצר: "היחסים בין המדינות שלנו לא היו תקינים"

ראש הממשלה נפגש עם יורש העצר במסגרת ביקור רשמי ראשון בממלכה, "מטרתנו בביקור הזה היא להפוך את השלום הזה משלום בין ממשלות - לשלום בין אנשים, ולהמיר אותו ממשהו טקסי לדבר בעל תוכן"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 15/02/22 16:22 יד באדר א'

בנט נפגש עם יורש העצר: "היחסים בין המדינות שלנו לא היו תקינים"
בנט בבחריין, צילום: חיים צח/ לע"מ

ראש הממשלה נפתלי בנט נפגש היום (ג') עם ויורש העצר וראש ממשלת בחריין, סלמאן בן חאמד אל-ח׳ליפה, במסגרת ביקור רשמי ראשון של ראש ממשלה ישראלי בממלכה. אמש התקבל בנט בבירה מאנמה בטקס של משמר, "שוחחנו על ההזדמנויות לחזק את הגשרים בינינו, ואני באמת אוהב את השם 'הסכמי אברהם'". 

"כל העמים האחראים צריכים לעשות מאמץ על מנת להשיג שלום", אמר יורש העצר, "לא שהייתה בינינו מלחמה אי פעם, אבל היחסים בין המדינות שלנו לא היו תקינים. אני חושב שכדי לראות מזרח תיכון רחב יותר, חופשי מסכסוכים, המבוסס על עקרונות של כבוד הדדי, הבנה ואחריות משותפת כלפי ביטחון - עלינו לעשות עוד כדי להכיר זה את זה טוב יותר, ולבסס את הסכמי אברהם שהם הישג היסטורי חשוב. יש לי העונג לקבל אותך בממלכת בחריין. אני שמח מאוד שאתה נמצא כאן ואני מצפה לכל הדברים הנהדרים שנוכל לעשות יחד, גם באופן פרטני וגם בין העמים". 

בנט השיב, "אנו מרגישים את קבלת הפנים המיוחדת מצד העם שלך, ומצידך באופן אישי. אני רואה פה הזדמנות גדולה מאוד, זהו הביקור הרשמי הראשון של ראש ממשלה ישראלי בבחריין. אני מגיע מישראל עם רוח של רצון טוב, שיתוף פעולה, של עמידה יחד מול אתגרים משותפים ואני חושב שמטרתנו בביקור הזה היא להפוך את השלום הזה משלום בין ממשלות - לשלום בין אנשים, ולהמיר אותו ממשהו טקסי לדבר בעל תוכן. אנו רוצים ליצוק תוכן, אנרגיה ומרץ ביחסים".