סערת גלצ "מבחינה פוליטית אתה כמו האמא?" בנה של נעמי שמר נזכר

בנה של המשוררת המפורסמת נעמי שמר סיפר כיצד בצעירותו נשאל האם דעותיו הפוליטיות זהות לאלו של אמו, "הייתי בן 24. המושג 'פרוגרסיביות' עוד לא היה קיים, אבל כבר הבנתי לגמרי מהי 'תרבות מתקדמת'"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/02/22 22:42 יג באדר א'

"מבחינה פוליטית אתה כמו האמא?" בנה של נעמי שמר נזכר
נעמי שמר ז"ל, היסטוריה כבר בחייה, צילום: פלאש 90

הפרשן יעקב ברדוגו הודח במהלך סוף השבוע האחרון מהגשת תוכניתו "וילנסקי את ברדוגו" שמשודרת מדי יום בשעות אחר הצהריים בגלי צה"ל, כאשר התוכנית "חמש בערב" תעבור לפורמט של יומן חדשות לסיכום אירועי היום, בהובלת המגיש והעיתונאי ירון וילנסקי ו"תעמיד במרכז את התוצר העיתונאי של כתבי מחלקת החדשות של גלי צה"ל". 

הזמר והמלחין אריאל הורוביץ', בנה של המשוררת המפורסמת נעמי שמר ז"ל, העלה היום (ב') לחשבון הפייסבוק שלו, ובו הוא נזכר בסיפור קטן, "אפרופו פרשת ברדוגו". הוא מספר כי כאשר היה יוצר מתחיל, שכר את  האולם הקטן בצוותא.

"כשהסתיים האירוע המרגש בתשואות סוערות מצד מיטב חבריי מהצבא, יצאתי למבואה של צוותא. שם חיכתה לי אחת ממוסדות התרבות הישראלית של כל הזמנים- האישה שהייתה הרוח החיה של 'צוותא' במשך עשרות שנים ושהיום קרוי האולם החדש על שמה - לולה". 

הורובץ. תוקף את שופטי בג"ץ

 צילום: נתי שוחט / פלאש 90

לדבריו, "לולה חייכה אלי והודיעה לי בשביעות רצון שעל פי תגובות הקהל ההופעה הייתה מוצלחת", לאחר מכן שאלה, "'תגיד לי משהו אריאל, מבחינה פוליטית, אתה כמו האמא?' אני הייתי צעיר, אבל לא לגמרי טיפש ולכן עניתי: 'אני לא בנאדם פוליטי, למה את שואלת?' הישירות של התשובה פשוט שתלה אותי במקום: 'כי אתה יודע שבשנות השבעים אמא הייתה מפוצצת לנו את האולם הגדול כל יום שישי והפסקנו את ההופעות האלה כשהבנו מה הדעות הפוליטיות שלה'". 

"אני זוכר שמעל כתפה של לולה זהר השלט המואר עם הכתובת המפורסמת: 'צוותא - מועדון לתרבות מתקדמת". הייתי בן 24. המושג 'פרוגרסיביות' עוד לא היה קיים, אבל כבר הבנתי לגמרי מהי 'תרבות מתקדמת'".