התכנית של עיריית ירושלים לשכונת שמעון הצדיק

ראש עריית ירושלים משה לאון הנחה היום את גורמי הביטחון בעירייה לצאת לסיור בשכונת שמעון הצדיק שנמצאת במוקד המהומות, בעיריית ירושלים החליטו על הקמת מערך אבטחה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 14/02/22 14:39 יג באדר א'

התכנית של עיריית ירושלים לשכונת שמעון הצדיק
מהומות בשייח' ג'ראח', צילום: דוברות המשטרה

המהומות בשכונת שמעון הצדיק בירושלים נמשכות והתעצמו בימים האחרונים עם הגעתו של חבר הכנסת איתמר בן גביר לשכונה. בעיריית ירושלים מוטרדים מהמהומות והחליטו על תגבור האבטחה בשכונה הסוערת.

בהנחיית ראש העיר ירושלים, משה ליאון, יצאו הבוקר (ב') לשכונת שמעון הצדיק, גורמי המקצוע מאגף חירום ובטחון של עיריית ירושלים לסיור משותף עם אנשי משטרת ישראל וזאת על מנת לתכנן הקמת מערכת מצלמות אבטחה שתותקן בימים הקרובים באזור בו המתיחות בימים אלו גבוהה. 

ראש העיר ירושלים, משה ליאון אמר: ״משימתנו העיקרית היא להבטיח את שלום התושבים, ולכן הבוקר הנחיתי את הגורמים הרלוונטיים בעיריית ירושלים להגיע לשכונת שייח ג׳ראח יחד עם אנשי משטרת ישראל על מנת לבחון את השטח ולהתקין מידית מצלמות אבטחה שיסייעו הן להרתעה והן ללכידת גורמים הפועלים באלימות״.

מוקדם יותר היום כתב ליאון, "האשמים היחידים בהסלמה הביטחונית בשכונת שמעון הצדיק הם הפורעים שמשליכים בקבוקי תבערה. עכשיו המשימה היא להבטיח את שלום התושבים ולהרגיע את הרוחות. אני בדיאלוג רציף עם המשטרה והתושבים ופועל לכך בכל האמצעים".


(קרעי בשמעון הצדיק).

בינתיים לשכתו של בן גביר הפכה למוקד עליה לרגל, מהבוקר הגיעו ללשכה חברי הכנסת יואב גלנט, שלמה קרעי ואמיר אוחנה. בביקורו בלשכה אמר קרעי: "בזמן ששורפים כאן בתים ורכוש של יהודים במטרה לפגוע גם בנפש, שר הבט"פ האנטי ציוני מאשים את היהודים ואת חברי הכנסת שמגיעים לחזק אותם. בפועל, הוא נותן רוח גבית לטרור. איפה מותר אליבא דבר-לב ליהודים לגור? בלוד? בנגב? ביו"ש? בשמעון הצדיק? סתם בירושלים? לפי ממשלת האחים המוסלמים הזו התשובה כנראה היא: אינכם רצויים בשום מקום. אסור להתקפל ואסור להפקיר את היהודים האמיצים שמוסרים את נפשם על השמירה על עם ישראל בארץ ישראל, במקומות האסטרטגיים והחשובים ביותר לעם היהודי ומורשתו".