משה לאון תוקף: "האשמים היחידים במהומות הם אלה שזורקים בקבוקי תבערה"

האלימות בשכונת שמעון הצדיק נמשכת, אחרי הביקורת הרבה מכיוונם של חברי הממשלה על חבר הכנסת איתמר בן גביר, ראש עיריית ירושלים משה ליאון יוצא להגנתו

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/02/22 10:50 יג באדר א'

משה לאון תוקף: "האשמים היחידים במהומות הם אלה שזורקים בקבוקי תבערה"
משה לאון בראיון לחדשות כיפה, צילום: כיפה

בימים האחרונים התחזקו המהומות בשכונת שמעון הצדיק בירושלים, בעקבות כך העביר חבר הכנסת איתמר בן גביר את לשכתו לשכונה, מה שגרר גל של אלימות בין כוחות הביטחון שהגיעו למקום ובמהלכן התעלף בן גביר והובהל לבית החולים.

על רקע המהומות הגיב הבוקר (ב') ראש העיר ירושלים, משה ליאון בטוויטר והצביע על האשמים במצב: "‏האשמים היחידים בהסלמה הביטחונית בשכונת שמעון הצדיק הם הפורעים שמשליכים בקבוקי תבערה. עכשיו המשימה היא להבטיח את שלום התושבים ולהרגיע את הרוחות. אני בדיאלוג רציף עם המשטרה והתושבים ופועל לכך בכל האמצעים."


(בן גביר מתעמת עם השוטרים).

נזכיר כי הציוץ הזה מגיע אחרי שהבוקר תקף השר עמר בר-לב את בן גביר בחשבון הטוויטר שלו: "מעולם לא היה חבר כנסת בישראל שהרים יד על שוטר. החסינות היא קודש, האלימות היא מגונה. תודה לכוחות המשטרה שפועלים בכוחות נחושים באזור הרגיש של שייח׳ ג׳ראח חרף הפרובוקציות".

"השר הכי כושל בתולדות ישראל"

ח״כ איתמר בן גביר אמר בתגובה: "‏איזה אפס! אולי אתה מנסה לחמוק מאחריות שאתה זה שנתת הוראה לא חוקית לפגוע בחסינותי, לפרק לי את הלשכה ולפרק אותי - השר הכי כושל בתולדות ישראל! לך הביתה". במשטרת ישראל התנערו מהאישומים ואמרו כי בן גביר ניסה להפריע לשוטרים ואף תקף את אחד השוטרים בזירה בפלג גופו העליון.