צפו שוב מהומות בשייח' ג'ראח: "נישאר לישון כאן הלילה"

חברי כנסת מטעם הרשימה המשותפת הגיעו ללשכתו של בן גביר בשכונת שמעון הצדיק ותועדו בתקרית אלימה עם סגן ראש עיריית ירושלים. השוטרים הרסו את הלשכה של בן גביר | 12 עצורים במקום, "הכוחות פועלים להשלטת סדר ומניעת חיכוך והתפרעויות אלימות"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 13/02/22 20:51 יב באדר א'

שוב מהומות בשייח' ג'ראח: "נישאר לישון כאן הלילה"
מהומות בשייח' ג'ראח', צילום: דוברות המשטרה

חבר הכנסת איתמר בן גביר הקים היום (א') את לשכתו הפרלמנטרית בשכונת שמעון הצדיק בירושלים, זאת בשל התנכלויות חוזרות ונשנות נגד יהודים, שבראשן הצתת ביתו של תושב השכונה, טל יושובייב, אשר ספג גם מהצתת רכבו תשע פעמים. "החמאס מנסה מידי יום להבעיר את ירושלים, כל יום פוגעים כאן ביהודים בשליחות ארגון הטרור חמאס", אמר בן גביר. 

(הלשכה ההרוסה)

"המשטרה חצתה הערב כל גבול אפשרי", אמר יו"ר עוצמה יהודית לאחר שעל פי התיעוד השוטרים הרסו את לשכתו. "בזמן שיושבים נציגים עם מפקד המחוז באים עשרות שוטרים, מפעילים אלימות קשה, מנסים להרוס את הלשכה הפרלמנטרית והשיא - הוצאת פעילי הימין ששמרו על הבית באלימות. נישאר לישון כאן הלילה". על פי דיווחים של הנוכחים במקום, השוטרים פשטו על ביתו של יושובייב והוציאו באלימות מספר נערים. חובשים של איחוד הצלה מטפלים בצעיר יהודי שנפגע מרימון הלם ברגלו. 

צילום: ללא

משטרת ישראל מעדכנת כי בשעות הערב אירעו במקום הפרות סדר לסירוגין, שכללו ידויי אבנים וירי זיקוקין, בין היתר, לעבר כוחות המשטרה הפועלים במקום. כוחות המשטרה פעלו להשלטת סדר ומניעת חיכוך, עימותים והתפרעויות אלימות, תוך שימוש באמצעים לפיזור הפרות סדר, הדיפת מתפרעים וביצוע מעצרים. מאז שעות הבוקר ועד כה נעצרו 12 חשודים בחשד למעורבותם בהפרת סדר, ידויי אבנים ואלימות. עימות אלים נרשם בין חברי הרשימה המשותפת לבין סגן ראש עיריית ירושלים, אריה קינג. 

יו"ר סיעת כחול לבן, איתן גינזבורג, מסר: "יש ח"כים שבמקום לעבוד הולכים מכות. בן גביר, רוטמן, טיבי, סעדי וכסיף- תעשו לכולנו טובה ובמקום לחרחר מלחמה, להבעיר את השטח ולגרום לבעיות דיפלומטיות וביטחוניות למדינת ישראל, לכו לישון. יש ועדות מחר. משם אתם אמורים לשנות ולהשפיע. לא מפרובוקציות מסוכנות כלשכה מדומיינת או עימותים אלימים".