פרשת NSO רוני אלשיך: "אין פגסוס למשטרת ישראל"

מפכ"ל המשטרה לשעבר מספק התבטאות נוספת באשר לפרשה המעלה חשד לשימוש בתוכנת רוגלה כנגד אזרחים, "כל השמות שהתפרסמו ללא יוצא מן הכלל נבדקו על ידי המשטרה ונמצא שלא היה ולא נברא" | שוב דחייה בדיונים בתיקי נתניהו

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 13/02/22 20:29 יב באדר א'

רוני אלשיך: "אין פגסוס למשטרת ישראל"
רוני אלשיך בכנס, היום , צילום: Tomer Neuberg/Flash90

פרשת NSO שהתגלתה בשבועות האחרונים הביאה לטלטלה באמון הציבור, כאשר תחקיר של עיתון כלכליסט העלה תרחיש מטריד לכאורה, לפיו בשנים האחרונות בוצעו מעקבים חריגים נגד אזרחים שונים, על ידי משטרת ישראל, אשר נעשו באמצעות תוכנת NSO המשמשת משטרים שונים ברחבי העולם ועיקר השימוש בה הוא נגד טרור.

מפכ"ל המשטרה לשעבר, רוני אלשיך, שכבר סיפק בשבוע שעבר התבטאות ראשונה באשר לחשדות החמורים, התייחס היום (א') לנושא בטקס של אוניברסיטת רייכמן בהרצליה, ואמר כי אין פגסוס למשטרת ישראל. "כל השמות שהתפרסמו ללא יוצא מן הכלל נבדקו על ידי המשטרה ונמצא שלא היה ולא נברא. למען הסר ספק, אין פגסוס למשטרת ישראל. פגסוס זה כלי ששואב את כל תכולת הטלפון מרחוק. למשטרה מותר לעשות האזנת סתר או חיפוש. הכלי המשטרתי לא יכול ללכת אחורה".

"הפיקוח הוא מטורף ובצדק", טען והסביר כי למשטרה יש אפשרות לבצע חיפוש אחורנית בטווח של ימים ולא שנים, "הפיקוח המשפטי שם הוא מטורף ובצדק גמור, זה תהליך מדוד. התהליך בכלים הרגישים האלה הוא סופר מדוד. הרגישות שבה המשטרה מפעילה את כל הכלים שבעולם, כולל האזנה טריוויאלית, היא מדהימה וזה לא אומר שלא יכולות להיות תקלות - אבל בלגן אין". 

שוב דחייה בדיונים של תיקי נתניהו 

מוקדם יותר היום, העבירה הפרקליטות לבית המשפט את ממצאי הביניים של הבדיקה שנערכה בתיקי האלפים, מהם עולה כיי לא היו פעולות פריצה לאנשים שלא הוצא צו בעניינם. יחד עם זאת, בפרקליטות מבקשים להשלים את הבדיקה עד יום רביעי. 

בית המשפט המחוזי בירושלים החליט לדחות את כל הדיונים שהיו אמורים להיערך השבוע במשפטו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, על מנת לתת ארכה לפרקליטות להשלים את הבדיקה בעניין החשד להאזנות הסתר, "על הפרקליטות להציג פירוט מלא של כל המידע ביחס לתוכנות הריגול ולשימוש בצווים נגד עדים ונאשמים עד יום רביעי".