ברגע האחרון: בנוף איילון ביטלו את ועדת הבדיקה לפרשת ציפי דינר

בנוף איילון פעלו להקמת צוות בדיקה יישובית שיעסוק בהתנהלות הגורמים השונים בפרשה, אך ברגע האחרון ולאחר גיוס מספר חברי צוות, המשטרה אסרה על המעורבים לתת עדות בנושא. "לעת עתה עצרנו את הליך הקמת צוות הבדיקה", הבהירו ביישוב

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 13/02/22 14:55 יב באדר א'

ברגע האחרון: בנוף איילון ביטלו את ועדת הבדיקה לפרשת ציפי דינר
ועדת הבדיקה בוטלה, אילוסטרציה, צילום: שאטרסטוק

חודש וחצי עבר מאז התפוצצה פרשת ציפי דינר, המורה מאולפנת שעלבים שעדויות של תלמידותיה לשעבר העלו חשד לעבירות מין. מאז הודיעה המשטרה כי פתחה בחקירת המקרים, והיישוב בו מתגוררת דינר עבר טלטלה, בעיקר לאור הפאסיביות של ראשיו סביב הפרשה.

בעלון היישובי שהופץ בין התושבים בסוף השבוע צויין כי בתקופה האחרונה פעלו בכירים ביישוב להקים צוות בדיקה כדי לבדוק את התנהלות גורמים שונים ביישוב בטיפול בפרשה: "מתוך כוונה לברר האם והיכן היו טעויות בהתנהלות של גורמים אלו, ובעיקר מתוך רצון להפיק לקחים לעתיד אם תהיינה התרחשויות דומות חס וחלילה".

לצורך הבדיקה, מונה צוות איתור על ידי הוועד המקומי וועדת הביקורת. צוות האיתור נועד למצוא מועמדים ראויים שיהיו חברים בצוות הבדיקה לפרשה, כולל אנשי מקצוע מחוץ לישוב.

"דא עקא ש'ברגע האחרון', כשכמעט הושלמה מלאכת האיתור, התברר כי קיימת מניעה משפטית להקים צוות כזה, לפחות במה שנוגע לאפשרות להיפגש ולשמוע אנשים שהיו קשורים לנושא. כיוון שכל מי שהוזמן או יוזמן להעיד במשטרה בקשר לאירועים, המשטרה דורשת ממנו לא למסור עדות או גרסה לכל אדם או בכל מקום אחר", הבהירו ראשי היישוב בעלון.

במזכירות היישוב הבהירו כי, "אנו עדיין מנסים לבדוק עם משטרת ישראל אם אפשר בכל זאת לקבל היתר לשמוע את העדים הנ"ל, אך לעת עתה עצרנו את הליך הקמת צוות הבדיקה ואנו מודים לחברים 'המאתרים' וכן לחברים שכבר נענו לבקשתנו להיות חלק מצוות הבדיקה".

"עם זאת אנו ממשיכים בוועד המקומי לדון בנושא ומשתדלים גם לשפר את נושא המוגנות בישוב. בהקשר לנושא המוגנות והטיפול בו ובנושאים אחרים, בכוונתנו לזמן אסיפה כללית של תושבי הישוב בהקדם ומיד לאחר חלוף הגל הנוכחי של הקורונה ונעדכן על כך בהקדם", הודיעו ראשי נוף איילון.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן