עכשיו זה סופי: אושרה העלאת השכר למתנדבי השירות הלאומי

ועדת העבודה והרווחה אישרה שורת הטבות למשרתי השירות הלאומי, בהן התוספת לדמי הקיום, דמי כיס למתנדבים הבודדים והכרה בהם כמו בחיילים בודדים. יו"ר הוועדה אפרת רייטן: "זו זכות למדינה"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 13/02/22 15:45 יב באדר א'

עכשיו זה סופי: אושרה העלאת השכר למתנדבי השירות הלאומי
משתתפי הישיבה בוועדת העבודה , צילום: רשות השירות הלאומי אזרחי

בהמשך להחלטה שהתקבלה בנובמבר האחרון, על ידי ראש הממשלה נפתלי בנט ושר האוצר אביגדור ליברמן על העלאת דמי הקיום הבסיסיים למתנדבות ומתנדבי השירות הלאומי-אזרחי, ועדת העבודה, הרווחה והבריאות, בראשה חברת הכנסת אפרת רייטן-מרום אישרה היום (א') את התוספת בפועל.

התוספת של דמי הקיום בסך 50 אחוזים ובשווי של 240 שקלים בלבד, תכנס כבר מהתשלום הקרוב שיקבלו למעלה מ-18 אלף המתנדבות והמתנדבים, ויחולו רטרואקטיבית על התשלום של חודש ינואר. עלות ההחלטה היא כ-55 מיליון שקלים, סכום שיוקצו מתקציב משרד ראש הממשלה ומשרד האוצר.

בנוסף, אושרו התקנות המכירות כמתנדב שהוריו אינם חיים בישראל, כחייל בודד, והוא יקבל דמי כיס בסך 540 שקלים לחודש, החזרי הוצאות בשווי 180 שקלים בכל חודש ואלה המתנדבים במשך שנתיים יקבלו גם הוצאת כרטיס טיסה לביקור מולדת.

מוטי אלמליח, מנהל אגף התקצוב בשירות הלאומי-אזרחי, הדגיש כי דירת שרות מיועדת לשמונה בנות, ואילו למתנדבים מיוחדים – לשישה בדירה. בנוסף, נקבעה רכזת לכל 30 בנות, במקום רכזת אחת לכל 40 בנות, כיום. 

התקנות התייחסו גם למתנדבים בשירות מחוץ לישראל – תקנה קובעת את התעריף שישלם גוף מפעיל זר עבור מתנדב בשירות מחוץ לישראל וכי הגוף המפעיל ישלם לגוף המוכר שהפנה אליו מתנדב לשירות מחוץ לישראל, תשלום שנתי בסך של 17,993 שקלים, לכל מתנדב, תקנה נוספת קובעת את חובות הגוף המפעיל כלפי מתנדב בשירות מחוץ לישראל, לעניין התשלומים, ההטבות ותנאי השירות שלהם זכאי המתנדב, כדמי כיס חודשיים, סידורי מגורים, ציוד ורהיטים, סידורי נסיעה, שירותי תקשורת, שירותי כביסה ודמי ביטוח לאומי.  הגוף המפעיל ישלם למתנדב כזה, דמי-כיס בסך של 500 דולר, אולם סכומם יפחת או יעלה בשיעור של כ-20%, בהתחשב ביוקר המחייה במדינה בה משרת המתנדב.

"החלטה גורלית עבור המתנדבים והמתנדבות"

ראש הממשלה, נפתלי בנט: "מתנדבות ומתנדבי השירות הלאומי עושים עבודת קודש במשך שנים ארוכות, בכל רחבי הארץ, ונותנים את הלב והנשמה למען עם ישראל. אנחנו מעריכים ומוקירים אותם - במעשים, לא במילים. כמו שהעלינו את שכר חיילינו ששומרים על ביטחון ישראל, כך היה ראוי להעלות את שכר השירות הלאומי - ואת זה אנחנו עושים היום. זו בשורה גדולה ומשמחת. אני רוצה לומר למתנדבי ומתנדבות השירות הלאומי - אנחנו אוהבים אתכם".

שר האוצר אביגדור ליברמן: "מדובר בהחלטה גורלית עבור 18,000 מתנדבי ומתנדבות שירות לאומי-אזרחי המתנדבים לכל אורכה ורוחבה של מדינת ישראל יום יום וניצבים בחזית האזרחית וממתינים במשך תקופה ארוכה לשינוי המיוחל".

ח״כ אפרת רייטן, יו"ר ועדת העבודה והרווחה: "שמחה להוביל את האישור הנדרש בכנסת לתוספת המוצדקת לשכר המתנדבים והמתנדבות הנפלאים והנפלאות בשירות הלאומי- אזרחי. בשורה לצעירות ולצעירים היקרים שלנו שבוחרים לממש את מחויבותם  ולהתנדב למען המדינה והחברה כולה".

מנכ"ל רשות השרות הלאומי-אזרחי, ראובן פינסקי, מסר: "זו בשורה גדולה ללמעלה מ-18,000 מתנדבות ומתנדבי שירות לאומי-אזרחי אשר מקבלים את המגיע להם, יחד עם הוקרת מנהיגי המדינה לפועלם" . פינסקי ביקש לחזק את ראש הממשלה ואמר: "החלטתך להוקיר את פועלם של מתנדבות ומתנדבי השירות הלאומי אזרחי, תוך העלאת דמי הכיס הבסיסיים ב 50%, נותנת לכלל מתנדבי השירות הלאומי אזרחי רוח גבית ותחושת ערך גדולה בהתנדבותם, אבל לא פחות מאלה תחושת גאווה על כך שממשלת ישראל מוקירה ומחזקת את השירות הלאומי ואת פועלה. כבוד ראש הממשלה, בשמי, בשם עובדי רשות השירות הלאומי אזרחי, בשם כלל הגופים המוכרים, בשם אלפי מקומות השירות ומאות אלפי מוטבי השירות אני מוסר לך ולצוותך המעולה את תודתנו."