דיווח בטורקיה: איראן ניסתה לחסל איש עסקים ישראלי במדינה

העיתון הטורקי "סבאח" מדווח כי חוליה איראנית ניסתה להתנקש באיש עסקים ישראלי, זאת כנקמה על ההתנקשות במוחסן פחריזאדה ובניסיון לשבש את היחסים בין שתי המדינות

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 11/02/22 09:28 י באדר א'

דיווח בטורקיה: איראן ניסתה לחסל איש עסקים ישראלי במדינה
צילום: shutterstock

כלי תקשורת בטורקיה מדווחים הבוקר (ו') כי ארגון הביון במדינה, MIT, הצליח לסכן ניסיון התנקשות איראני באיש העסקים הישראלי יאיר גלר, שמחזיק גם באזרחות טורקית, זאת כנקמה על ההתנקשות במוחסן פחריזאדה לפני למעלה משנה. 

עוד עולה מהדיווח, כי טורקיה עצרה שמונה מתוך תשעה חברי החולייה שעקבו במשך חודשים אחרי איש העסקים בעבודה וגם בבית. בנוסף, ארגון הביון המקומי שיתף פעולה עם המוסד הישראלי בפרטים על ניסיון החיסול שנועד לשבש גם את יחסי ישראל-טורקיה, הקרירים ממילא. 

כזכור, בחודש אוקטובר האחרון דווח כי המיליארדר הישראלי טדי שגיא, המחזיק בחברות הימורים באינטרנט, ניצל  מניסיון חיסול במדינה. בתקשורת הקפריסאית דווח על כך שהמשטרה עצרה אזרח אזרי, אשר ברשותו דרכון רוסי ואקדח משתיק קול, כאשר הוא בדרכו לחסל את שגיא.

ראש הממשלה נפתלי בנט שופך אור על ניסיון ההתנקשות ומצהיר כי לא מדובר בפעילות עבריינית אלא מעורבות של גורמי טרור. "בניגוד לחלק מהפרסומים אמש בנוגע לאירוע בקפריסין, אבקש להבהיר, בשם גורמי הביטחון, כי מדובר באירוע טרור שכוון ע"י איראן כנגד אנשי עסקים ישראלים המתגוררים בקפריסין", כך מסר דוברו של ראש הממשלה, מתן סידי.