חשש בבריטניה: המלכה נחשפה לבנה הנסיך שחולה בקורונה

המלכה אליזבת' השנייה נמצאת בקבוצת סיכון לנגיף הקורונה עקב גילה המתקדם, ומתברר כי בנה הבכור שוב חולה בקורונה. בארמון הבהירו כי לא ימסרו פרטים באשר למצבה הרפואי

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 10/02/22 22:11 ט באדר א'

חשש בבריטניה: המלכה נחשפה לבנה הנסיך שחולה בקורונה
צילום: shutterstock

גל הקורונה החדש בדמות זן האומיקרון מכה בכל העולם וגורם לעלייה חדה בתחלואה כמו גם לשיבושים קשים בשגרת החיים. בממלכה הבריטית התעוררה דאגה היום (ה'), כאשר התברר כי המלכה אליזבת' השנייה בת ה-95 נחשפה לבנה הבכור, הנסיך צ'ארלס, שהתגלה כחיובי לנגיף כבר בפעם השנייה. 

יחד עם זאת, בארמון בקינגהאם הבהירו כי לא ימסרו הודעות באשר למצבה הרפואי של המלכה, והיא תוסיף להיות תחת מעקב. את החיסון הראשון לקורונה היא כבר קיבלה לפני שנה, בינואר 2021, ועל פי הערכות הספיקה מאז כבר לקבל את מנת הבוסטר. לא ברור מתי נפגש הנסיך החולה עם אמו. 

בתחילת השבוע חגגה המלכה 70 שנה לעלייתה לכס המלכות, לאחר שהוכתרה כמלכת בריטניה כאשר אביה, ג'ורג' השישי, נפטר בעודה בת 25 בלבד. מדובר בשיא מרשים עבור המלוכה הבריטית, שיא שכבר נשבר עוד בשנת 2015, כאשר כבר אז הפכה למלכה אשר לה תקופת הכהונה הארוכה ביותר בהיסטוריה הבריטית. 

אליזבת' בת ה-95 איבדה את בעלה, הנסיך פיליפ, דוכס אדינבורו, לפני מספר חודשים. השניים היו נשואים 74 שנים, והביאו יחד ארבעה ילדים: צ'ארלס, נסיך ויילס ואביהם של הנסיכים ויליאם והארי. אן, הנסיכה המלכותית, הנסיך אנדרו שהוא גם דוכס יורק והנסיך אדוארד, רוזן וסקס. 

במהלך האירוע המיוחד שהתקיים בבית סאנדרינגהאם במחוז נורפוק באנגליה, התייחסה המלכה גם ליום שיבוא אחרי שלטונה, וקבעה כי בת זוגו של הנסיך צ'ארלס, קמילה, תהיה ידועה בתור "המלכה בת הזוג". כזכור, השניים נישאו בשנת 2005, לאחר שהייתה פילגשו ואחר כך הידועה בציבור של צ'ארלס. מאז נישואיה קמילה נחשבת נסיכת ויילס ודוכסית קורנוול, והיא נמנעת מהתואר רם המעלה, "נסיכת ויילס", כדי לא לפגוע בזכרה של הנסיכה דיאנה