כתבי אישום יוגשו נגד הנערים שהיו ברכב עם אהוביה סנדק ז"ל

שבועיים אחרי סגירת התיק נגד השוטרים, הפרקליטות הודיעה לארבעת הנערים האחרים על הגשת כתבי אישום נגדם ובכפוף לשימוע, בגין יידוי אבנים ממניע גזעני על רכבים פלשתינים ונהיגה ללא רישיון

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 10/02/22 17:05 ט באדר א'

כתבי אישום יוגשו נגד הנערים שהיו ברכב עם אהוביה סנדק ז"ל
ההפגנות בעקבות מותו של אהוביה סנדק, ארכיון, צילום: ללא

לפני שבועיים בדיוק הודיע היועץ המשפטי לממשלה הקודם אביחי מנדלבליט, כי החליט לאמץ את עמדת פרקליט המדינה ומח"ש, וקבע כי לא ניתן לייחס אחריות פלילית למי מהשוטרים המעורבים באירוע בו מצא את מותו הנער אהוביה סנדק ז"ל, בדצמבר 2020, ולפיכך תיק החקירה בעניינם ייסגר. היום (ה') הודיעה הפרקליטות לארבעת הנערים האחרים ששהו ברכב כי הוחלט להגיש נגדם כתב אישום בכפוף לשימוע.

פרקליטות מחוז ירושלים הודיעה היום לעורכי הדין של אפרים גוזלן, צבי קטן ושני הקטינים ששהו ברכב כי נשקלת העמדתם לדין פלילי, בכפוף לשימוע, בחשד לעבירות של מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה, יידוי אבנים לעבר כלי תחבורה, חבלה במזיד לרכב ממניע גזעני ונהיגה ללא רישיון, כל אחד לפי חלקו. החשד לגרימת מותו של אהוביה לא קיימת בכתב האישום מאחר והיועמ"ש היוצא קבע עם סגירת התיק לשוטרים כי לפי חומר הראיות לא ניתן לדעת מי גרם למותו, הנערים או השוטרים. לכן מייחסים להם בפרקליטות עבירות קלות יותר הקשורות לשאר האירוע בכללותו.

על פי החשד, לפני כשנה נסעו החשודים באזור היישוב כוכב השחר יחד עם אהוביה סנדק ז"ל ברכב, כשהוא נהוג ע"י אחד הנוסעים שאינו בעל רישיון נהיגה, בידיעתו של אחד החשודים שהוא בעל הרכב. בשלב מסוים הם עצרו בצד הכביש אחרי אחד מעיקולי הדרך, עלו על גבעה בצד הדרך והמתינו לשעת כושר בה יעבור רכב שניתן יהיה להבחין כי נוסעיו הם ממוצא ערבי, על מנת ליידות לעברו אבנים.

על פי החשד, החשודים הבחינו ברכב שנוסעיו ערבים, נעמדו מאחורי רכבם והשליכו את האבנים לעברם ממרחק של מטרים ספורים. שתיים מן האבנים פגעו ברכב, נגרם לו נזק והם נכנסו לרכבם ונמלטו מהמקום. השוטרים שזיהו את ההימלטות מהמקום פתחו במרדף ולאחר מספר דקות התרחשה התנגשות בין שני הרכבים, הנערים איבדו שליטה על רכבם שהתהפך. התיק מטופל על ידי פרקליטות מחוז ירושלים פלילי והחקירה נוהלה על ידי ימ"ר תל אביב.

יום שחור למערכת אכיפת החוק בישראל

עורכי הדין עדי קידר ומשה פולסקי מארגון חוננו אשר מייצגים את הצעירים אמרו: "רצחת טייחת והאשמת - יום שחור למערכת אכיפת החוק בישראל. כתב החשדות הוא ניסיון נואש ואחרון של השוטרים בחסות הפרקליטות, להימלט מעמידתם אל מול האמת המרה, שהם הנאשמים שגרמו למותו של אהוביה סנדק ז"ל ולפציעתם של הצעירים הנוספים, וזהו כתב הגנה שלהם. אנו בטוחים שלאחר בחינת חומר הראיות, תתגלה האמת והתמונה המלאה. ככל שיוגש כתב אישום לבית משפט כנגד הנערים, הוא יהפך לכתב אישום כנגד השוטרים, הם יעמדו על דוכן העדים ויעידו כנאשמים וידרשו לתת תשובות לגבי שפיכת דמו של אהוביה ז"ל תשובות לשאלות רבות שהציבור ממתין להם זמן רב. בל נשכח כי נחשף ואין מחלוקת כי השוטרים, בסיוע גורמי מח"ש, טייחו את החקירה, כלל הנראה שיבשו אותה, נהגו בפרעות, ושלא ע"פ הנהלים, כך גם ע"פ קביעתו של היועמ"ש בעצמו".