קניתם כרטיס טיסה לדובאי? כנראה שתצטרכו להישאר בארץ

מנכ"לי שלוש חברות התעופה הישראליות שיגרו מכתב לראש הממשלה, שר החוץ ושרת התחבורה בו טענו כי מתווה הטיסות לדובאי אינו נותן פתרון אמיתי: "כל מצב אחר יוביל לביטול של עשרות אלפי כרטיסי טיסה לנוסעים ישראלים"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 10/02/22 16:33 ט באדר א'

קניתם כרטיס טיסה לדובאי? כנראה שתצטרכו להישאר בארץ
נמל התעופה בדובאי, בעיה לישראלים, צילום: shutterstock

ראשי שלוש חברות התעופה הישראליות, ארקיע, אל על וישראייר פנו היום (ה') במכתב בהול לראש הממשלה נפתלי בנט, שר החוץ יאיר לפיד ושרת התחבורה מירב מיכאלי בו הבהירו להם שמתווה הטיסות לדובאי לא מקובל עליהם ודורשים מהם פתרון למשבר.

"נראה כי קיים פער גדול בין התקוות שלנו, למציאות בשטח, כאשר הלכה למעשה, מזה זמן רב אנו חווים קשיים של ממש ביכולת להוציא לפועל את לוח הטיסות של החברות הישראליות לדובאי", סיפרו אביגל שורק מנכ"ל אל על, אורי סירקיס מנכ"ל ישראייר וגדי טפר מנכ"ל ארקיע במכתב.

"אגף בטחון התעופה הישראלית ביחד עם שרות הביטחון הכללי השקיעו מאמצים ומשאבים רבים על מנת להסדיר את פעילות האבטחה של חברות התעופה הישראליות בדובאי. בין היתר אף הוקמה חברה חדשה בדובאי, לשם הסדרת פעילות מערך ביטחון", המשיכו השלושה במכתבם והוסיפו כי, "חרף השלמת כל הדרישות של שלטונות דובאי הודיעו אגף בטחון התעופה ושרות הביטחון הכללי כי החל מ-8 למרץ לא יינתן אישור להפעיל טיסות מדובאי ועד אז יינתן פתרון ביניים שמשמעותו הקצאת
שלוש טיסות בלבד לכל החברות הישראליות גם יחד".

"בשיחות עם גורמים רשמיים עלתה האופציה לפיה החברות הישראליות יטוסו לאבו דאבי בעוד החברות מדובאי יוסיפו לפעול כרגיל - מצב זה אינו מתקבל על הדעת", ציינו המנכ"לים והבהירו כי, "פתרון הביניים ש'הושג' לפיו 'יתאפשר' לחברות הישראליות לבצע שלוש טיסות יומיות מדובאי גורם
בהכרח לחברות התעופה הישראליות לבטל מאות טיסות שמופיעות בלוח הטיסות אשר בעבורן נמכרו
כבר כרטיסי טיסה. מנגד חברות התעופה האמירתיות יוכלו לעמוד בכל לוח הטיסות המפורסם שלהן".

המכתב של מנכ"לי החברות לבנט

המכתב של מנכ"לי החברות לבנט צילום: דוברות אל על

ראשי חברות התעופה הישראליות הדגישו כי, "מצב זה מהווה אפליה של החברות הישראליות, הוא פוגע ברגל גסה בתחרות, תוך ניסיון לכבוש נתח שוק במסווה של שיקולים מדינתיים. ולכן אנו קובעים כי- אין כאן פתרון, אלא כשלון נחרץ וכניעה לתכתיבים של גופים מסחריים, המשפיעים כנראה יותר מאיתנו על גיבוש מדיניות החוץ של ממשלותיהן".

במכתב הם מציעים שתי דרכים לפתרון המשבר: הראשונה - לאשר מול ממשל דובאי הקצאה נוספת של תגי ביטחון, בהיקף שיאפשר לחברות הישראליות לממש את כל לוח הטיסות המתוכנן. השנייה היא לקבוע - על בסיס שיוויון והדדיות בתעופה ובתחרות - כי כלל הפעילות של המובילים האוויריים משתי המדינות, אשר הייתה מתוכננת לפעול מדובאי ואליה, תופנה לאבו דאבי ויעדים אחרים.

"אנו דורשים ממשלת ישראל לעמוד איתן ולשמר את האינטרסים המסחריים והלאומיים של מדינת
ישראל. כל מצב אחר יוביל לביטול של עשרות אלפי כרטיסי טיסה לנוסעים ישראלים אשר רכשו
כרטיסים ועלולים למצוא עצמם ללא פתרון", סיכמו המנכ"לים.