אל על וארקיע מתמזגות: אלה השלבים עד להשלמת העסקה

חברות התעופה קרובות להתמזגות, אחרי שהדירקטוריונים אישרו את מזכר ההבנות בו מפורטים התנאים להשלמת העסקה, לוחות הזמנים וסטטוס בעלי המניות לאחר הרכישה. "דרך ארוכה לפנינו", מרגיעים ראשי אל על

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 03/02/22 17:28 ב באדר א'

אל על וארקיע מתמזגות: אלה השלבים עד להשלמת העסקה
מטוס אל על, יתמזגו עם ארקיע, צילום: Jim Anderson D. J. & Company

הדירקטוריונים של ארקיע ואל-על אישרו אתמול (ד') להתקשר במזכר הבנות בלתי מחייב לרכישת מלוא המניות של ארקיע על-ידי אל על. במסגרת מזכר ההבנות, נקבע כי ארקיע תשמור על צביונה כחברת בת של אל על ותפעל באופן עצמאי כחלק מקבוצת החברות של אל על.

בתמורה למכירת המניות, החברה תקצה לבעלי המניות של ארקיע 10% מהון המניות המונפק והנפרע של החברה ו-10% מכמות האופציות המוקצות בחברה לאחר ההקצאה, על בסיס כמות המניות והאופציות הקיימות במועד החתימה על ההסכם המחייב. כמו כן, החברה תקצה אופציות לרכישת מניות החברה לנושאי משרה מסוימים בחברה ובארקיע, כפי שייקבע על-ידי הצדדים בהסכם המחייב. 

מזכר ההבנות מציין כי לא יחולו על בעלי המניות בארקיע מגבלות נוספות מעבר למגבלות הקבועות בהוראות הדין על ביצוע עסקאות בניירות הערך של החברה, למעט עסקאות בניירות ערך של החברה בתקופה של 135 הימים לפני מועד ההתאמה. 

ההסכם המחייב לא ייחתם ולא תתבצע עסקה בין הצדדים, אלא לאחר שייחתמו הסכמים קיבוציים בין הסתדרות העובדים הכללית החדשה לבין החברה וארקיע ביחס לעובדי שתי החברות.

השלמת העסקה מותנית בהתקיימותם של מספר תנאים: 1. השלמת בדיקת הנאותות ההדדית. 2. קבלת האישורים הנדרשים לאישור העסקה על-ידי האורגנים הרלוונטיים של כל אחד מהצדדים. 3. התקשרות בהסכם המחייב והסכמים נוספים שיידרשו. 4. קבלת כל האישורים הרגולטוריים הנדרשים מהבורסה לניירות ערך, רשות התחרות, משרד האוצר, משרד התחבורה, רשות התעופה האזרחית, מחזיק מניית המדינה המיוחדת בחברה, וכל הצדדים השלישיים הרלוונטים.

הצדדים יבצעו מאמצים להשלים את העסקה תוך שלושה חודשים ממועד החתימה על ההסכם המחייב. אם העסקה לא תושלם בזמן הזה ובתוספת הארכה של חודשיים, הצדדים יהיו רשאים לסיים את ההתקשרות בהסכם המחייב. 

"החיבור הוא אסטרטגי"

יושב ראש אל על עמיקם בן צבי אמר לאחר אישור מזכר ההבנות: "האישור הוא צעד נוסף בדרך לחתימה אפשרית על הסכם מחייב. לפנינו עוד דרך ארוכה עד להשלמת העסקה לרכישת ארקיע וזאת כחלק  מהאסטרטגיה של אל על להתרחב לתחומי פעילות נוספים".

"הכוונה לשלב את ארקיע במהלך האסטרטגי הכולל שאנחנו מובילים ובו אל על תהפוך להיות הרבה יותר מחברת תעופה", אמר מנכ"ל אל על אביגל שורק, והוסיף: "אל על צועדת לעידן בו היא תאפשר לכלל הנוסעים אל ישראל ומישראל ליהנות מחבילת תיירות מלאה הכוללת בין השאר: חווית טיסה ברמה גבוהה מאוד, מגוון רחב של בתי מלון ואפשרויות לינה, שירותי קרקע בהם השכרת רכב ואפליקציות לניהול תחבורה ציבורית, מוצרי ביטוח, כרטיסים למגוון אטרקציות ואירועים. כל זה ייעשה במעטפת דיגיטלית מלאה ובמגע האנושי הישראלי החם של אל על. אני מדגיש כי לאחר החתימה על מזכר ההבנות, דרך ארוכה לפנינו עד להשלמת העסקה ואנו נפעל בשקיפות ובאחריות מול עובדי שתי החברות" .

יו"ר ומנכ"ל ארקיע, רו"ח גדי טפר ציין כי, "החיבור של ארקיע עם אל על הוא חיבור אסטרטגי אשר יאפשר לשתי החברות לנצל טוב יותר את המשאבים המשותפים לשם ביצוע פעילות תעופתית ותיירותית מקצועית תחת מטרייה אחת. ארקיע תמשיך לשמש כחברת תעופה ותשמור על רישיון המפעיל שלה כאשר העסקה עם אל על תעשה בהסכמה יחד עם ההסתדרות בין היתר על מנת להבטיח את עתידם של עובדי ארקיע. בשם ארקיע אנו מודים לאל על על האמון שניתן בנו ומקיווים להשלים את העסקה במהרה לטובת ענף התעופה בישראל".