"חולם לערוף ראש של תינוק ערבי": זהר זוארץ ייכנס ל-9 חודשים לכלא בגין הסתה ברשת

בית המשפט המחוזי החמיר את עונשו של זוהר זוארץ מפתח תקווה, שהורשע בעבירות של הסתה לאלימות וגזענות, היזק בזדון ממניע גזעני ופגיעה ברגשי דת ההחמרה בעונש באה אחרי ערעור של הפרקליטות על קולת העונש

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/02/22 13:26 ט באדר א'

"חולם לערוף ראש של תינוק ערבי": זהר זוארץ ייכנס ל-9 חודשים לכלא בגין הסתה ברשת
צילום: shutterstock

בית המשפט המחוזי מרכז, קיבל את ערעור הפרקליטות והחמיר את עונשו של זהר זוארץ (37) מפתח תקווה, שירצה כעת עונש מאסר של 9 חודשים בפועל לאחר שהורשע בעבירות של הסתה לאלימות וגזענות, היזק בזדון ממניע גזעני ופגיעה ברגשי דת.

זוארץ הורשע לאחר שבמשך השנים 2013-2017 נהג לפרסם פוסטים בעלי אופי גזעני ובהם גם קריאות עידוד לביצוע מעשי אלימות על רקע גזעני ובגין ריסוס כתובות גרפיטי גזעניות על גבי אוטובוס. בגין אלו גזר עליו בית משפט השלום עבודות שירות, שלאחר ערעור הפרקליטות הוחמרו כאמור לכדי מאסר בפועל.

על פי כתב האישום המתוקן, שהוגש על ידי עו"ד רועי רייס, בין השנים 2013-2017, על רקע אירועים שונים אשר התאפיינו באווירה ציבורית רגישה ונפיצה, פרסם הנאשם בחשבונו ברשת פייסבוק פוסטים רבים ובהם הסתה כנגד ערבים וכן קריאות לביצוע מעשי אלימות נגד אוכלוסייה זו. עוד פרסם הנאשם קריאות לעשיית מעשי אלימות נגד כוחות הביטחון, לצד דברי שבח ותמיכה כלפי מעשים שכאלו, וזאת למרות שנחקר ואף נעצר לא פעם בגין פרסומיו אלה.

כך למשל פרסם את הסטטוסים הבאים: 

"יהודים יקרים! הגיע הזמן למלחמת קודש - צאו לרחובות וטבחו את כל הערבים עם כל הבא ליד!"

וכן:

 "וואי איזה חלום היה לי, אני נכנס לבית חולים למחלקת יולדות ויש שם את כל הקופסאות עם התינוקות בפנים ואז אני מוציא סכין שחיטה מהמעיל ועובר ליד כל תינוק ואיפה שיש תינוק ערבי אני עורף לו את הראש ואיפה שיש תינוק יהודי אני שם תיקון הכללי, החלום הכי ורוד שהיה לי עד היום".

על רקע התפרעויות ערבים בהר הבית והסלמה ביחסים בין יהודים וערבים בשטחי ירושלים ויהודה ושומרון, במהלך סוף שנת 2015, כתב הנאשם:

 "אין דו קיום עם סרטן והערבים בתוכנו הם סרטן המתפשט!". 

בהמשך לפינוי המאחז "עמונה" ע"י כוחות הביטחון בפברואר 2017, פרסם הנאשם פוסט אשר כלל תמונה של סמל משטרת ישראל ובתוכו צלב קרס ולצדו הכיתוב:

 "הסמל שכל חייל/שוטר נאצי צריך לשים! שוטר=מחבל! מדינה של גוים שימותו כל החוגגים יום עצמאות ומשייכים את עצמם למדינה העוינת הזאת! אתם מתיוונים!..." 

בהמשך אותו יום פרסם סטטוס נוסף בו נכתב:

 "מתפלל שה' יתברך ייתן לאחד התושבים את הגבורה לדרוך נשק ארוך ולרסס את השוטרים/חיילים הרשעים! על כל הרוג מכוחות הביזיון אני עושה חג!"

בנוסף, בחודש נובמבר 2013, ריסס הנאשם על אוטובוס הנוסע בשטחי יהודה ושומרון את הכתובות

 "תג מחיר", "מוחמד חזיר", "אין כניסה לערבים" ו"מוות לערבים".


להורדת הקובץ (גזר דין החמרת העונש כנגד זוהר זוארץ) 

בית משפט השלום בפתח תקווה קבע מתחם עונש שבין 9 - 26 חודשי מאסר, אך בסופו של דבר גזר על הנאשם עבודות שירות, לצד מאסר על תנאי וקנס בגובה 2,000 שקלים.

לאור כך, החליטה הפרקליטות לערער על העונש בטענה כי הינו מקל באופן בלתי מידתי ביחס לחומרת העבירות של הנאשם. בהודעת הערעור ציינה הפרקליטות כי ההסתה לאלימות בידי הנאשם נעשה באופן מפורש ובוטה, במספר רב של הזדמנויות (מעל 40) ולאורך פרק זמן ממושך.


להורדת הקובץ (ערעור על קלות העונש- זהר זוארץ )

כמו כן ציינה הפרקליטות את תפוצתם הרחבה של הפרסומים אשר נעשו בעיצומה של תקופה ציבורית נפיצה, תוך זלזול חוזר בחוק וללא כל מורא מפניו. כמו כן ציינה הפרקליטות את החשיבות שבהחמרת גזר הדין לצורך הרתעת הרבים בכל הנוגע לעבירות נגישות ונפוצות של הסתה לאלימות וגזענות ברשת.

באשר לריסוס כתובות הגרפיטי נטען כי עסקינן במי שעסק לא רק  פועל להסתת הרבים אלא נוהג במעשים ברוח זו בעצמו, הלכה למעשה. לעניין זה קבע בית המשפט כי: "גם שחופש הביטוי מהווה זכות יסוד במשטר דמוקרטי, הרי שחופש זה יוגבל אל מול קריאות בוטות ומכלילות למעשי אלימות או גזענות ועידודם".

בית המשפט המחוזי (הרכב כב' השופטת אב"ד מ' ברנט, כב' השופט ש' בורנשטין, כב' השופט מ' קרשן) קיבל את עמדת הפרקליטות והחמיר את עונשו של הנאשם וגזר עליו 9 חודשי מאסר בפועל, זאת לצד העונשים הנלווים – עונש מאסר על תנאי וקנס כספי אשר נותרו על כנם.