פורום ההתיישבות הצעירה על החיבור לחשמל: "אין שום קושי משפטי"

החוק שנועד לחבר את ההתיישבות הצעירה לחשמל נפל בכנסת, ובפורום מבהירים: "לא נסכים לקבל צו שלא נותן מענה הומנטירי בסיסי, כל ניסיון להתחבא מאחורי יועצים משפטיים כאלו ואחרים לא יתקבל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/02/22 12:33 ט באדר א'

פורום ההתיישבות הצעירה על החיבור לחשמל: "אין שום קושי משפטי"
מאהל ההתיישבות הצעירה, צילום: פורום ההתיישבות הצעירה

דיון סוער התקיים אתמול (ד')במליאת הכנסת, כאשר חברי ימינה ותקווה חדשה הצביעו נגד חיבור ההתיישבות הצעירה לחשמל ובכך הפילו את החוק שהגיש יו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה, ח"כ יריב לוין. השר לשירותי דת, מתן כהנא, תקף את הליכוד ואמר:"אין דבר שמפחיד את הליכוד יותר מהסדרת ההתיישבות הצעירה. כל התקדמות בהסדרת ההתיישבות הצעירה בממשלה הזו, תהיה אסון פוליטי לליכוד.  לכן אתם עושים הכל כדי למנוע הסדרה כזו. אתם הרי יודעים שהדרך לטפל בנושא ההומניטרי הזה עובר דרך חיבור חוק החשמל ע"י צו אלוף ולא באמצעות הצעות חוק מטרילות". 

פורום ההתיישבות הצעירה פרסם היום (ה') הודעה חריפה על הדיווחים לפיהם בשל קושי משפטי, החלת חוק החשמל בצו אלוף המתוכנן יחול רק על מספר יישובים בודדים לצד מספר דומה לפלשתינים. "נחרדנו לשמוע על הרצון להחיל את הצו אך ורק על מספר מצומצם מאוד של יישובים ומודיעים בפה מלא כי במציאות שכזו עדיף שלא יחתם הצו בכלל. לא נסכים לקבל צו שלא נותן מענה הומנטירי בסיסי לילדים של ההתיישבות הצעירה", כך נמסר. 

"כל ניסיון להתחבא מאחורי יועצים משפטיים כאלו ואחרים לא יתקבל! אין שום קושי משפטי. אותו דרג מדיני ופוליטי שידע להעביר את חוק החשמל למרות התנגדויות הגורמים המשפטיים ואנשי המקצוע, ידע להעביר אם רק ירצה בכך את צו האלוף על היישובים הצעירים ביו"ש".