לא מחכה: התחנה הבאה של אביחי מנדלבליט

אחרי שסיים כהונה בטונים צורמים במיוחד, היועץ המשפטי היוצא, לא מחכה וכבר אורז את עצמו לקראת התפקיד הבא שלו, פרופסור חבר באוניברסיטת בר אילן, כך מדווחת העיתונאית איילה חסון

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/02/22 12:30 ט באדר א'

לא מחכה: התחנה הבאה של אביחי מנדלבליט
מנדלבליט בוועדה לביקורת המדינה, צילום: דוברות הכנסת, איציק הררי

ד"ר אביחי מנדלבליט שסיים השבוע שש שנות כהונה סוערות במיוחד, במהלכן, הגיש כתבי אישום מעוררי מחלוקת, והתבטא בנושאים שונים שגרמו לסערה בציבור הישראלי, - יוצא לאזרחות היישר לתפקיד חדש באוניברסיטת בר אילן, כך על פי דיווח של איילה חסון. 

מנדלבליט עשוי לכהן כפרופסור חבר באוניברסיטת בר אילן, שם עשה את הדוקטורט שלו, ההליכים לאישור התפקיד בעיצומם ונראה כי מנדלבליט ינחת בבר אילן בקרוב. 

מנדלבליט, שכזכור כיהן 6 שנים בתפקיד, מילא תפקיד מכריע בסערות רבות שפקדו את הציבור הישראלי בשנים אלו, בין ההחלטות היותר דרמטיות שקיבל, נמצאת ההחלטה לסגור את תיקי החקירה נגד השוטרים המעורבים במות אהוביה סנדק ז"ל, וכן את החלטתו הדרמטית העיקרית - להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, החלטה שהובילה למסע השמצות נרחב נגדו.

כזכור בימים האחרונים לכהונתו פורסם כי מנדלבליט ונתניהו ניהלו מגעים במטרה לסיים את התיקים בעניינו של האחרון בעסקת טיעון.

בישיבת הממשלה בה נפרד מהתפקיד, אמר היועץ המשפטי לממשלה לשעבר  "אין אדם מעל לחוק וכולם חייבים לפעול לפי החוק. ניסיתי בכל כוחי לשמור על כך".