המאבק להנגשה: ועדת חוץ וביטחון הגיעה לסיור במערת המכפלה

למרות מזג האוויר החורפי הגיעו חברי הוועדה לסיור בחברון, לקראת הנגשת האתר במקום. אורית סטרוק: "מקבלים הסבר מרתק על ההנגשה, על החפירות הארכיאולוגיות, על המערה ועל חברון בכלל"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 10/02/22 11:27 ט באדר א'

המאבק להנגשה: ועדת חוץ וביטחון הגיעה לסיור במערת המכפלה
צילום: יצחק וייס

ועדת חוץ וביטחון של הכנסת התכנסה הבוקר (ה') לסיור במערת המכפלה בחברון לקראת הנגשת האתר במקום. יו"ר הוועדה, חבר הכנסת רם בן ברק הגיע, בנוסף לחברי הכנסת ניר אורבך ויום טוב כלפון מימינה, חבר הכנסת איתן גיזבורג מיש עתיד, חברי הכנסת יוסי טייב מש"ס וחברי הכנסת יוסי שיין מישראל ביתנו, חבר הכנסת משה קינלי טור פז מיש עתיד וגם חברת הכנסת אורית סטרוק מהציונות הדתית. 

איתן גיזבורג ואורית סטרוק במערכת המכפלה

איתן גיזבורג ואורית סטרוק במערכת המכפלה צילום: ללא

כזכור, בחודש אוגוסט האחרון אישר שר הביטחון בני גנץ את פרויקט הנגשת מערת המכפלה. אלא שבפועל העבודות אמנם החלו, אך מסיבה לא ידועה הופסקו למרות שבג"צ אישר אותן גם הוא. חודשיים לאחר מכן התבררה סיבת ההפסקה: במהלך העבודות התגלו ממצאים ארכיאולוגיים. בחודש ינואר, החלו עבודות ההנגשה לבנית המעלית במקום.

שי גליק, מנכ"ל בצלמו, מסר: "זכויות אדם לא נעצרות בקו הירוק. לכל אדם בכל מקום יש את הזכות לחופש דת ופולחן וחופש התנועה. נמשיך להוביל את המאבק להנגשת מערת המכפלה וכל אתרי הדת במדינה". 

אליהו ליבמן ראש מועצת קרית ארבע חברון אמר לאחר הביקור כי  "מערת המכפלה וחברון בכלל הם המקום ממנו צמח עם ישראל, כאן חיו וכאן נטמנו ההורים של כולנו ואת המקום פוקדים מאות אלפים מישראל ומהעולם, יהודים ושאינם. בהנגשת מערת המכפלה, מדינת ישראל תאפשר גם לנכים ולמוגבלים בתנועה להתחבר לזהות ולשורשים שלהם, בבטיחות ובביטחון. אני מודה לחברי הועדה שטרחו להגיע הנה כדי לבחון את המצב בשטח ואת ההתקדמות בעבודות ותודה לכל חברי הכנסת שמקדמים את הנושא החשוב הזה, תודה מיוחדת לחברת הכנסת אורית סטרוק שיזמה את הביקור"