רמטכ"ל גרמניה ביקר במנהרת הטרור הגדולה ביותר של חיזבאללה

הגנרל אברהד צורן סיים אתמול את ביקורו בישראל. הביקור נפתח בבסיס חיפה של זרוע הים ובהמשכו הגיע הגנרל למנהרת הטרור באוגדה 91 | במקביל לביקור הרמטכ"ל הגרמני, התקיים ביקור של מפקד שייטת 2 של חיל הים הגרמני

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 09/02/22 13:56 ח באדר א'

רמטכ"ל גרמניה ביקר במנהרת הטרור הגדולה ביותר של חיזבאללה
מנהרת הטרור באוגדה 91, צילום: דובר צה"ל

ראש המטה הכללי של צבא גרמניה, הגנרל אברהד צורן, סיים אתמול (ג') את ביקורו בישראל. הביקור נפתח בבסיס חיפה של זרוע הים, עם עגינתה של הפריגטה הגרמנית GNS BAYERN (אוניית מלחמה) והגעתו של הגנרל צורן. את הביקור ליווה מפקד הבסיס, תא"ל טל פוליטיס. 

בהמשך, סייר הרמטכ״ל הגרמני בפיקוד הצפון, במנהרת הטרור הגדולה ביותר שנחשפה בינואר 2019 באוגדה 91, שם סקר בפניו רמ״ט 3 ומי שפיקד בעבר על חטיבת המילואים "אלכסנדרוני", אל״ם (מיל׳) רועי רוסו, את נושא לבנון והתבססות חיזבאללה.

שני הרמטכ"לים

שני הרמטכ"לים | צילום: דובר צה"ל

במהלך הביקור התקיימה פגישה של הגנרל צורן עם ראש המטה הכללי, רא"ל אביב כוכבי, בבסיס חיל הים בחיפה, בפגישה השתתפו מפקד זרוע הים, אלוף דוד סער סלמה, וראש אגף אסטרטגיה ומעגל שלישי, אלוף טל קלמן. במרכז המפגש עמד שיח בין המפקדים על שיתוף הפעולה הפורה והמתעצם בין צבאות ישראל וגרמניה, הכולל תרגילים, למידה הדדית וניתוח האיומים המשותפים לשתי המדינות.

במקביל לביקור הרמטכ״ל הגרמני, התקיים גם ביקור של מפקד שייטת 2 של חיל הים הגרמני, האדמירל אקסל שולץ. האדמירל סייר בשייטת 7 בליווי ראש מספן ים, תת-אלוף דניאל הגרי.

(ראש הממשלה לשעבר נתניהו ושרי הקבינט באזור פעילות צה"ל לנטרול מנהרות הטרור, ארכיון)

נזכיר כי במבצע "מגן צפוני" שהתקיים מ-4 בדצמבר 2018 ועד ל-13 בינואר 2019 נחשפו שש מנהרות טרור שחפר ארגון חיזבאללה מלבנון לתוך שטח ישראל, בגבול ישראל-לבנון. ביומו האחרון של המבצע הכריז צה"ל על איתור המנהרה הגדולה והמתקדמת ביותר שחפר ארגון הטרור אל תוך שטח ישראל, על השלמת איתור כלל המנהרות ועל סיום המבצע. 

מוצא המנהרה השישית היה בכפר ראמייה שבדרום לבנון. מנהרה זו כללה מסילות לשינוע ציוד ופסולת ועומקה היה 55 מטרים. במהלך החודשים שחלפו למד צה"ל את המנהרה הגדולה, העמוקה והמתוחכמת ביותר שחפרו מחבלי חיזבאללה, וב-30 במאי 2019 ניטרל אותה.