הבריחה מכלא גלבוע בר לב חושף: התגלתה תוכנית בריחה נוספת מבית כלא

"החאפריות הישראלית התגלתה במלוא עוצמתה", כך אמר השר לביטחון פנים בפני ועדת הבדיקה הממשלתית שחוקרת את מחדל בריחת המחבלים, וחשף כי לאחרונה התגלתה תוכנית בריחה הכוללת חפירת מנהרה בבית כלא אחר בארץ

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/02/22 10:44 ח באדר א'

בר לב חושף: התגלתה תוכנית בריחה נוספת מבית כלא
בר לב בוועדה, הבוקר , צילום: Flash90

השר לביטחון פנים, עמר בר לב, הגיע הבוקר (ד') להעיד בפני ועדת הבדיקה הממשלתית לבריחת המחבלים מכלא גלבוע בערב ראש השנה האחרון, אירוע במהלכו נמלט זכריה זביידי, מי שהיה מפקד גדודי חללי אל-אקצא של הפת"ח בג'נין, אשר היה אחראי על פגיעה ורצח של ישראלים רבים. כזכור, שבועיים לאחר מכן נתפסו כל ששת האסירים על ידי כוחות הביטחון. 

"החאפריות הישראלית התגלתה במלוא עוצמתה", אמר בר לב בפני הוועדה, שמתכנסת בפני הפרקליט הצבאי לשעבר מנחם פינקלשטיין, ותיאר כי כבר בשעות הראשונות שלאחר הבריחה התגלו ליקויים קשים. 

החיפושים נמשכים

החיפושים אחר האסירים צילום: פלאש 90

עוד חשף השר לביטחון פנים כי לאחרונה התגלתה תוכנית בריחה הכוללת חפירת מנהרה בבית כלא אחר בארץ."רק לפני שבוע, בסריקה שנתית באחד מבתי הכלא בארץ, נמצאה באחת הארונות, תכנית בכתב יד של חפירת מנהרות של בריחה".

בדיון הקודם של הוועדה, הגיעו להעיד שני השרים האחרונים בתחום, השר לשעבר והשגריר באו"ם בהווה גלעד ארדן וחבר הכנסת אמיר אוחנה מהליכוד. רגע לפני תחילת עדותו של אוחנה הזכיר יו"ר הוועדה לשר לשעבר כי, "אתה בטח יודע שבימי כהונתך החלו החפירות של מנהרת הבריחה של האסירים הביטחוניים". אוחנה ענה לביקורת ואמר: "בתקופה ההיא מאמצים רבים הושקעו בהתמודדות עם הנגיף".

לאחר עדותו של הרב, דוברות שב"ס עדכנה: "במסגרת חיפוש ייזום שנערך על ידי סגל סוהרי כלא 'עופר', נמצא באחד התאים שירטוט המפרט את מעגלי האבטחה בביס"ר. אסירי התא הופרדו ובהנחיית מפקד המחוז הוגדרו סג"ב (סיכון גבוה לבריחה) והועברו באופן מיידי מבית הסוהר לאגף הפרדה בביטחון מירבי. פעולות נוספות מבוצעות ע״י כוחות היחידה והמחוז. במקביל בלשי יחידת 'דרור' נקראו לביצוע פעילות חיפוש ייחודית בתא וסגל בית הסוהר תודרך להגברת עירנות ושבירת שיגרה". 

צילום: דוברות שב"ס

"שעה וחצי של שיחת חפיפה עם גלעד ארדן"

אוחנה מתח ביקורת על גלעד ארדן וחשף: "ישבתי לשעה וחצי של שיחת חפיפה עם ארדן שהיה לפני. אחרי קצת יותר משעה וחצי אמרתי לו: 'גלעד, דיברנו רק על המשטרה', הוא אמר: 'ככה תיראה הכהונה שלך', באותו רגע נשבעתי לעצמי שזה לא יהיה ככה".