פרשת הריגול המשטרתי: בנט מקים צוות בדיקה

אחרי החשיפות המטלטלות בכלכליסט, הצמרת הפוליטית דנה בצעדים הבאים: ועדת בדיקה ממשלתית או ועדת חקירה ממלכתית? | על פי דיווחים, מתוך 26 השמות שהוצגו בתחקיר – ניסו לפרוץ רק לשלושה, והצליחו רק במקרה אחד

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 08/02/22 19:56 ז באדר א'

פרשת הריגול המשטרתי: בנט מקים צוות בדיקה
NSO, צילום: shutterstock

בשנים האחרונות מבצעת משטרת ישראל מעקבים חריגים נגד אזרחים שונים באמצעות תוכנת NSO, כך פורסם בתחקיר באתר "כלכליסט". ראש הממשלה נפתלי בנט נועד הערב (ג') עם שר המשפטים גדעון סער, השר לביטחון פנים עמר בר-לב והיועמ"שית החדשה גלי בהרב-מיארה בנושא והחליט על הקמת צוות בדיקה.

על פי הדיווחים, מממצאי בדיקה ראשונית שהוצגה לבנט מתוך 26 שמות שהופיעו בתחקירי כלכליסט, לשלושה ניסו לפרוץ - ורק במקרה אחד הצליחו.

כזכור, בתחקיר נחשף כי מאז נכנס לתפקידו המפכ"ל הקודם רוני אלשיך, השתמשה המשטרה באמצעים של השב"כ לטובת ריגול אחרי האזרחים ולהעתקת תכתובות מייל ממכשירי הטלפון שלהם, כל זה ללא פיקוח משפטי נדרש. כאמור, בנט נועד במטרה להגיע להסכמות בעניין הוועדה שתקום: ועדת בדיקה ממשלתית, או דווקא ועדת חקירה ממלכתית, עם סמכויות נרחבות יותר.

אנשי צוות מבצעים מיוחדים בחטיבת הסייבר־סיגינט המשטרתית חדרו וחודרים כבר שנים ארוכות באופן סמוי בניגוד לחוק באמצעות פגסוס, לטלפונים של אזרחים ומשתלטים עליהם ללא צו משפטי. בין האזרחים להם הוצמד המעקב ניתן למצוא פוליטיקאים, אנשי עסקים בכירים, מנכ"לי משרדים ממשלתיים, ראשי ערים, מנהלי חברות ענק, עיתונאים, מארגני מחאות, מקורבים לראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו וקרוביו.

על פי הפרסום הותקנה התוכנה לכאורה, במכשירי הסלולר של מנכ"לי משרד האוצר לשעבר קרן טרנר-אייל ושי באב"ד, איש העסקים רמי לוי, מנכ"לית משרד המשפטים לשעבר אמי פלמור, ראש עיריית נתניה מרים פיירברג, ראש עיריית חולון מוטי ששון ועורך "וואלה" לשעבר אבירם אלעד.

כאמור, נמצאים ברשימת המעקב דמויות מרכזיות במשפטו של יו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו: עד המדינה שלמה פילבר, אשת העסקים איריס אלוביץ' ומנכ"ל וואלה לשעבר אילן ישועה. עוד דווח כי המשטרה התקינה את התוכנה גם במכשיר הרשום על בנו של נתניהו, אבנר. מכשיריהם של טופז לוק ויונתן אוריך, יועציו של נתניהו הודבקו גם כן בתוכנה.