חוק האזרחות שמחה רוטמן לחדשות כיפה: "אפשר להתאחד סביב נושאים ציוניים"

חבר הכנסת מטעם הציונות הדתית אמר לחדשות כיפה מיד אחרי העברת החוק שאיחד את מפלגות הימין: "בזמנו, לא הקשיבו לנו. לצערי, הגיעו לכל מיני הסכמות בעייתיות עם רע"מ ומרצ, ושמתי לעצמי למטרה שההסכמות האלה יבוטלו"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 07/02/22 22:51 ו באדר א'

שמחה רוטמן לחדשות כיפה: "אפשר להתאחד סביב נושאים ציוניים"
שמחה רוטמן, צילום: חדשות כיפה

מליאת הכנסת אישרה הלילה (ב') בקריאה ראשונה את הצעת חוק האזרחות והכניסה לישראל (הוראת שעה), התשפ"ב-2022. מדובר בהצעה ממשלתית אליה הוצמדו הצעות פרטיות של חברי הכנסת צבי האוזר, שמחה רוטמן ואבי דיכטר. לפני ההצבעה אמר ח"כ אחמד טיבי כי הרשימה המשותפת מבקשת לראות בהצעה כהצעת אי אמון בממשלה. 

"אנחנו בהקשר הזה עמדנו בדרישה מאוד עקבית, עוד מההתחלה. כאשר דובר על העברת חוק חוק האזרחות לפני שבעה חודשים אמרנו תדברו איתנו, תתאימו את החוק למה שאנחנו חושבים שנדרש מהסוג הבעייתי הנוכחי, קואליציה שיש בה תומכי טרור, ואנשים המעוניינים להכניס כמה שיותר איחוד משפחות מהרשות הפלשתינית". 

"בזמנו, לא הקשיבו לנו. לצערי, הגיעו לכל מיני הסכמות בעייתיות עם רע"מ ומרצ, ושמתי לעצמי למטרה שההסכמות האלה יבוטלו ויהיה חוק אזרחות מתואם איתנו, עם האופוזיציה, עם מכסות ושקיפות שישמרו את חומת המגן של מדינת ישראל. לאורך הדרך היו המון תיאומים מאחורי הקלעים, וראינו את הצעד הראשון הפורמלי. אני מאוד מקווה ששיתוף הפעולה ישאר גם לקריאה שנייה ושלישית. אני חושב שאפשר להתאחד סביב נושאים ציוניים".