בנט על סערת הריגול: "אם הדברים נכונים - הם חמורים מאוד"

ראש הממשלה התייחס לדיווחים בעניין השימוש בתוכנת NSO' זאת לאחר שהבוקר נחשפו שמות רבים שהיו תחת ריגול משטרת ישראל באמצעות תוכנת: "נבין איך התמונה נראית ולא נשאיר את הציבור בלי מענה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 07/02/22 12:41 ו באדר א'

בנט על סערת הריגול: "אם הדברים נכונים - הם חמורים מאוד"
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש הממשלה, נפתלי בנט, התייחס היום (ב') לדיווחים בעניין השימוש בתוכנת פגסוס, זאת לאחר שהבוקר נחשפו ב"כלכליסט" שמות רבים שהיו תחת ריגול משטרת ישראל באמצעות תוכנת NSO, ביניהם מנכ"לי חברות, ראשי ערים, קרובי ומקורבי ראש הממשלה ומארגני מחאות.

"הדברים שהתפרסמו, אם הם נכונים, חמורים מאוד. הכלי הזה (פגסוס), וכלים דומים, הם כלים חשובים מאוד במאבק נגד הטרור וגם במאבק נגד פשיעה חמורה, אבל הם לא נועדו ל"פישינג" רחב בקרב אזרחי ישראל או בקרב אנשי ציבור במדינת ישראל, ולכן אנחנו צריכים להבין בדיוק מה קרה".

בנט אמר כי המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד עמית מררי, בודקת ברמה מהירה את הדברים. "בעוד זמן קצר הממשלה תמנה גם יועמ"שית חדשה, והייתי אומר שזה יתרון שהיא לא מתוך המערכת. היא לא הייתה בשנים המדוברות בתוך המערכת, ולכן אני מניח שאחרי שהיא תתמנה נשב ונתייעץ, נבין איך התמונה נראית ולא נשאיר את הציבור בלי מענה. אנחנו מבינים את חומרת העניין". 

לסיום אמר ראש הממשלה: "כמו שאמרתי, לא נותיר את זה בלי מענה. קרו פה לכאורה דברים חמורים מאוד. נחכה עוד כמה שעות, נתייעץ עם השרים המדוברים ועם היועמ"שית החדשה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן