הרב יובל שרלו על פרשת NSO: המשטרה חייבת לציית לכללים שקבע הציבור בחקיקה

גם אם יש לה תודעת שליחות של מאבק בפשע, גם אם המחיר יהיה אי-יכולת הרשעה. זה אסור! העובדה שיש מצבי "פצצה מתקתקת" צריכה להישמר למצבי קיצון בלבד, וגם אז בפיקוח, במגבלות ובצמצום משמעותי

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 03/02/22 10:16 ב באדר א'

הרב יובל שרלו על פרשת NSO: המשטרה חייבת לציית לכללים שקבע הציבור בחקיקה
NSO, צילום: shutterstock

"גַּם בְּמַדָּעֲךָ מֶלֶךְ אַל תְּקַלֵּל וּבְחַדְרֵי מִשְׁכָּבְךָ אַל תְּקַלֵּל עָשִׁיר" (קהלת י, כ) / הרב יובל שרלו את כללי החקירה קובע הציבור בחקיקה. המשטרה חייבת לציית לכללים אלה.

גם אם יש לה תודעת שליחות של מאבק בפשע; גם אם יש בה מוטיבציה חיובית לדעתה; גם אם המחיר יהיה אי-יכולת הרשעה. זה אסור ! העובדה שיש מצבי "פצצה מתקתקת" צריכה להישמר למצבי קיצון בלבד, וגם אז בפיקוח, במגבלות ובצמצום משמעותי. 

הרב שרלו

הרב שרלו צילום: אריה כץ


משעה שהציבור הכריע בחוק שהוא מוכן לשלם את המחיר המסוים שקשירת הידיים של המשטרה תגבה ממנו – המשטרה חייבת לציית לכך. 

ההכרעה הציבורית הזו נובעת מהסכנות העצומות שיש בנתינת כוח לרשויות שלטון וחוק לחדור לפרטיותו של אדם. זהו הבסיס לאיסור תוכנות הריגול, האזנות הסתר וכדו'. שכן הסכנה משלטון שאינו נוהג כשורה עלולה להיות חמורה הרבה יותר ממעשיו של הפושע. נביאי ישראל הפנו נבואות רבות כלפי שלטון שמנצל את כוחו לפגיעה באזרחים. 

זו צריכה להיות קביעה חד משמעית,

הרב יובל שרלו מפעיל רשת של קבוצות ווטסאפ, ערוץ טלגרם ועמוד פייסבוק, הקרויים 'זיקים', בהם הוא שולח מדי יום התייחסות קצרה במבט תורני על שלל נושאים. ניתן להצטרף לקבוצות הווטסאפ דרך הלינק.