אלרעי פרייס תוקפת: "משרד החינוך לא מדווח על הילדים המאומתים"

ראש שירותי בריאות הציבור משתתפת בדיון ועדת הבריאות, ויוצאת נגד התנהלות המשרד בראשות שאשא ביטון: "משרד הבריאות לא יכול לאכוף בידודים" | על פי נתוני משרד החינוך, רק שליש מההורים משתפים פעולה: אתמול התקבלו 619,683 הצהרות על בדיקות אנטיגן

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 07/02/22 11:07 ו באדר א'

אלרעי פרייס תוקפת: "משרד החינוך לא מדווח על הילדים המאומתים"
אלרעי פרייס, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

בדיון ועדת הבריאות בראשות עידית סילמן למעקב ועדכון על מתן חיסוני קורונה לילדים, עדכנה הבוקר (ב') מנכ"לית משרד החינןך, דלית שטאובר כי מאז תחילת המבצע החדש של נבדקים ונלמדים בישראל, נבדקו כ-600,000 ילדים שהם שליש מהילדים הלומדים במערכת החינוך וחלקם פטורי בדיקה - "מכל אלו שנבדקו בשבועיים שהחל המבצע אותרו 60,000 ילדים חולים", אמרה שטאובר. "אלו חולים שלולי המבצע החדש, לא היינו יודעים עליהם". 

במהלך הדיון, ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, יצאה נגד התנהלות משרד החינוך סביב נתוני התחלואה בקרב התלמידים. "משרד החינוך לא מדווח על הילדים ומשרד הבריאות לא יכול לאכוף בידודים", אמרה.

על פי נתוני משרד החינוך, אתמול התקבלו כ-619,683 הצהרות הורים בלבד על תוצאות בדיקות אנטיגן באמצעות פורטל ההורים. כלומר, 30.7% מתוך פוטנציאל התלמידים שצריך לבצע את הבדיקות. נציין כי דיווחים אלה אינם כוללים דיווחים ידניים המתקבלים באמצעות טפסים מודפסים. 

מתוך סך ההורים שהצהירו אתמול על תוצאות הבדיקה, 21,394 הורים דיווחו, כי תוצאת הבדיקה היא חיובית (3.5%). תלמידים אלה מצרפים ל-41,264 תלמידים שנמצאו חיוביים  בבדיקה הביתית בימי ראשון ורביעי בשבוע שעבר. 

מספר התלמידים שנמצאו חיוביים בבדיקה הביתית מאז כניסת המתווה החדש: 62,658 תלמידים שנבדקו במסגרת המתווה החדש (החל מה-27.1) נמצאו חיוביים בבדיקה הביתית. ממשרד החינוך נמסר: "אילו תלמידים אלו היו מגיעים לבתי הספר ולגני הילדים, כפי שהיה קורה אילולא המתווה החדש  - הם היו עלולים לחשוף מאות אלפי תלמידים לנגיף".