לאחר הנשיא הרצוג: מפכ"ל משטרת ישראל בביקור ראשון באיחוד האמירויות

רב ניצב קובי שבתאי נחת באבו דאבי לביקור היסטורי באיחוד האמירויות. בביקורו ייפגש המפכ"ל עם בכירים במשרד הפנים של איחוד האמירויות, מפכ"ל אבו דאבי, מפכ"ל דובאי ובכירים נוספים

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/02/22 18:51 ה באדר א'

לאחר הנשיא הרצוג: מפכ"ל משטרת ישראל בביקור ראשון באיחוד האמירויות
המפכ"ל באמירויות, צילום: דוברות המשטרה

מפכ"ל המשטרה רב ניצב קובי שבתאי נחת היום (א') באבו דאבי לביקור ראשון והיסטורי של מפכ"ל משטרת ישראל באיחוד האמירויות. בביקורו ייפגש המפכ"ל שבתאי עם בכירים במשרד הפנים של איחוד האמירויות, מפכ"ל אבו דאבי, מפכ"ל דובאי ובכירים נוספים.

הביקור שתואם על ידי היחידה לקשרי חוץ של משטרת ישראל, ימשך מספר ימים ומטרותיו הן כינון מערכת יחסים מקצועית בין המשטרות, פתיחת ערוץ רשמי של שיח על אתגרי הפשיעה בשתי המדינות ומיסוד שיתוף הפעולה של הדרגים המקצועיים במשטרה. 

במסגרת חיזוק מערכת היחסים בין המדינות החליט המפכ"ל, רב ניצב שבתאי למנות נציג משטרת ישראל באיחוד האמירויות והוא עתיד לשבת בשגרירות ישראל באבו דאבי ובמסגרת תפקידו ירכז את פעילות המשטרה באמירויות, באפריקה ובמזרח התיכון.

נזכיר כי בשבוע שעבר הגיעו לאבו דאבי נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל. בני הזוג הרצוג זכו בקבלת פנים ממלכתית מפוארת בארמון המלוכה, במסגרתה הושמעו המנוני המדינות, הוצגו המשלחות ולאחר מכן סקר הנשיא את משמר הכבוד המלכותי שירה 21 יריות כבוד לכבוד הגעתו. בתום פגישתם השניים המשיכו לפגישה על ארוחת צהריים בהשתתפות המשלחת המתלווה לנשיא המדינה.

בשעות הערב המאוחרות משרד ההגנה של איחוד האמירויות הודיע כי טיל בליסטי ששוגר על-ידי המורדים החות'ים בתימן לעבר המדינה ,ויורט בשמי האמירויות."כוחותינו האוויריים הצליחו להרוס את מתקן השיגור בתימן", נמסר.