פולארד לרון דרמר: "לעולם לא נשכח את מה שעשית למעננו"

במהלך ניחום האבלים הפתיע יהונתן פולארד את הנוכחים כשחשף את מעורבותו העמוקה של השגריר לשעבר רון דרמר בהשבתו לארץ "נתת לאשתי את שלוות הנפש. הידיעה שניתן לסמוך עליך שתעשה הכל הוסיפה לה שנות חיים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/02/22 08:32 ב באדר א'

פולארד לרון דרמר: "לעולם לא נשכח את מה שעשית למעננו"
פולארד ודרמר, צילום: עדי גינזבורג

רגע מרגש ביותר התרחש אתמול בניחום האבלים אצל יהונתן פולארד עם הגעתו של שגריר ישראל בארה"ב לשעבר, רון דרמר. "מכל השנים שבהם אסתר הייתה צריכה לחוות את מסכת הייסורים של המאבק לשחרורי", סיפר יהונתן, "היא ציינה אדם אחד שייצג את הממשלה שהיה מבין הבודדים שדיבר אמת, שהיה  נאמן, שמעולם לא שיקר לנו, שהיה נחוש לכל אורך הדרך להשיב אותנו הביתה ושהייתה לו הזכות להיות מהבודדים שה' בחר כשליחים להביא אותנו הביתה."

הנוכחים שאלו "במי מדובר?", ויהונתן המשיך: "אם אסתר הייתה כאן עכשיו היא הייתה מנצלת את ההזדמנות כדי להודות לרון דרמר על כך שהוא היה אותו איש".  

"תמיד פחדנו, כשהיינו בחוץ לארץ, שאין אף אחד לדבר איתו. כשאתה הגעת לראות אותנו בשליחותו של ראש הממשלה דאז, נתניהו, היינו רגועים, כי ידענו שאתה תעשה כל מה שביכולתך כדי לעזור לנו"

"זה נתן שנים נוספות של חיים לאסתר", המשיך לספר יהונתן כשקולו נשנק מבכי "משום שהיא הייתה מסוגלת לישון בלילה ולדעת שיש לנו מי שניתן לסמוך עליו שיעשה כל מה שביכולתו כדי לעזור לנו. עשית כל מה שיכולת ויותר מכך ובסופו של דבר את זה שהייתה לו הזכות לקחת חלק אדיר בהבאתנו הביתה וזה דבר שאסתר ע"ה ואני לעולם לא נשכח זאת. אני ואסתר חייבים לך תודה אדירה על כך. יצגת אותנו בנאמנות בוושינגטון ובירושלים. אם אסתר הייתה כאן היום היא הייתה מודה לך. 

"פילוסוף היווני דיוגנס היה מסתובב עם פנסים באתונה לאור היום בחיפוש אחר אדם הגון, אנחנו ראינו את אלומת האור של הפנס הזה ומצאנו אותך.

אני חייב לך תודה אדירה על כך שנתת לאשתי את שלוות הנפש שהיא הייתה זקוקה לה, כשידעה שיש לנו מישהו שאנחנו יכולים לסמוך עליו בממשלה.  אני לא יודע מה יביא העתיד אבל אני יודע שאם יש אדם אחד כמוך חייבים להיות עוד, ואני מקווה שנראה אותם בקרוב כי ה' יודע שאנחנו זקוקים להם. אז בשם אסתר - אני מודה לך."


(ראש עיריית ירושלים מעניק תעודת הוקרה ליונתן פולארד)