לא נמצאו כתמי נפט מול חופי ישראל - הוכרזה חזרה לשגרה

כוחות שהוקפצו לנקודות החשודות בים התיכון לא מצאו שום סימן לכתמי שמן או נפט ולכן הוחלט להכריז על חזרה לשגרה וסגירת האירוע. השרה זנדברג הודיעה על החזרת כלל הכוחות: "נמשיך לעמוד על המשמר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/02/22 17:31 א באדר א'

לא נמצאו כתמי נפט מול חופי ישראל - הוכרזה חזרה לשגרה
הים התיכון, אילוסטרציה, צילום: Nati Shohat/Flash90

בעקבות גילוי הממצאים בשטח נכון לשעה זו ששללו הימצאות שמן או נגזרותיו, החליטה השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג לסגור את תקרית האירוע הלאומי-Tier-3, שעליה הכריז המשרד אתמול (ג') בעקבות חשד פוטנציאלי לכתם שמן בלב ים מול חופי ישראל. 

השרה החליטה, במקביל לסגירת האירוע הלאומי ברמה 3, להחזיר את הכוחות ומכלול כלי השייט ספינות ואוניות מהים אך יחד עם זאת, להמשיך לאייש בשלב זה את חדר המצב של המשרד להגנת הסביבה בחיפה. כמו-כן, ייפרסו מחר מפקחי היחידה הימית לאורך החופים כדי לאתר ממצאים חשודים באם יהיו כאלה. רמת הכוננות ברשויות החופיות תרד, אולם הן יונחו לשמור על ערנות.

תוצאות בדיקות המעבדה למי ים שנדגמו על ידי המשרד להגנת הסביבה יתקבלו ככל הנראה תוך מספר ימים. כמו-כן, מתבקש המשך ניטור על-ידי כוחות צה"ל וניסיון לפענח את מהות הזיהוי שהגיע במקור כאינדיקציה לכתם.


(חמ"ל המשרד להגנת הסביבה).

עם תחילת האירוע, קיימו מטוס סיור של צה"ל וכלי שיט, וכן אוניית הבת גלים של המשרד להגנת הסביבה, משרד האנרגיה וחיא"ל, סיורים מול חופי ישראל לאיתור הכתם החשוד. כאמור, עד כה לא איתרו כלי השיט אינדיקציה לדלק או זיהום ים אחר.

השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג אמרה: "חדר המצב של המשרד להגנת הסביבה פועל מאז הלילה, כאשר הרמנו את הכוננות והכרזנו על אירוע לאומי בשל החשדות לשמן בים שהתגלו על ידי כלי טיס של צה"ל ומערכת הביטחון. לאורך כל היום ובסריקות אינטנסיביות בים, לא נמצאו עד כה כל ממצאים המעידים על זיהום שמן בים. ולכן החלטנו לסגור את האירוע. עם זאת, נמשיך לעמוד על המשמר, תוך בחינת תוצאות דיגומים והמקור לחשדות. אירוע 'זפת בסערה' שהתרחש לפני כשנה הראה לנו כמה חמורה יכולה להיות התוצאה של אירוע מהסוג הזה. זו הסיבה שאנו זהירים ונערכים לרע ביותר, ועם זאת מקווים לטוב ביותר".