וואטסאפ משתפת נתונים עם צד שלישי? האיחוד האירופי באולטימטום

באיחוד האירופי דורשים מ - WhatsApp הבהרות עד סוף החודש, האם החברה מספקת מידע ברור ומספק על תנאי השירות החדשים שלה? והאם הדרכים בהם היא מבקשת מהמשתמשים לקבל את התנאים וההגבלות החדשים שלה הוגנות

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/02/22 10:42 א באדר א'

וואטסאפ משתפת נתונים עם צד שלישי? האיחוד האירופי באולטימטום
צילום: shutterstock

חברת וואטסאפ, נדרשה על ידי האיחוד האירופי דרישה להסביר את השינויים במדיניות הפרטיות שלה והאם זה תואם את חוקי הגנת הצרכן של האיחוד האירופי, הדרישה באה לאחר תלונות מקבוצות צרכנים, כך מסרה הנציבות האירופית ביום חמישי כך דווח ב The Economic Times.

לוואטסאפ יש עד סוף פברואר לחזור אלינו עם התחייבויות קונקרטיות

על פי הדיווח, BEUC - ארגון הצרכנות האירופי, הפנו את תלונותיהם לבכיר האיחוד האירופי ולרשת הרשויות הצרכניות האירופיות, בתלונה שהגיש הארגון אומרים טוענים שוואטסאפ לוחצת באופן לא הוגן על המשתמשים שלה לקבל את מדיניות הפרטיות החדשה של החברה, מדיניות שתאפשר לוואסאטפ לחלוק נתונים מסוימים עם פייסבוק ופלטפורמות אחרות בקבוצה.

נציב המשפטים של האיחוד האירופי, דידייה ריינדרס, אמר שהוא שותף לדאגות וביקש מוואטסאפ להבהיר את המדיניות ואם היא עומדת בחוק הגנת הצרכן של האיחוד האירופי. "לוואטסאפ יש עד סוף פברואר לחזור אלינו עם התחייבויות קונקרטיות לגבי איך הם יתייחסו לדאגות שלנו", אמר בהצהרה.

צילום: shutterstock

דובר WhatsApp: אנחנו נסביר כיצד אנחנו מגנים על הפרטיות בהתאם לחוקי האיחוד האירופי

הדברים שמדאיגים את ארגון הצרכנות והאיחוד האירופי הם בעיקר סביב תנאי השירות החדשים, שם מנסים לברר האם וואטסאפ מעניקה מידע מספיק על תנאי השירות החדשים שלה ואם ההודעות שלה שמבקשות מהמשתמשים לקבל את התנאים החדשים ומדיניות הפרטיות עומדות בתנאי הוגנות.

הנציבות הודיעה כי היא מודאגת גם מהחלפת הנתונים האישיים של המשתמשים בין WhatsApp לבין צדדים שלישיים או חברת האם -מטא.

כזכור, לפני כשנה הודיעה וואטסאפ על שינוי בתנאי הפרטיות שלה, שיאפשר לה להעביר מידע רב לחברת מטא - המאגד תחתיו רשתות חברתיות פופלריות ועוצמתיות, כמו גם לצדדים שלישיים.

ההודעה עוררה זעם רב, והמוני צרכנים נטשו את האפליקציה והורידו אפליקציות צ'אט שונות, בהן סיגנל וטלגרם שרשמו מליוני הורדות באותם ימים. המחאה הובילה לכך שוואטסאפ השהתה את החלת התנאים החדשים אך לא ביטלה אותם, כעת האיחוד האירופי דורש מהחברה הבהרות בנוגע למדיניות הפרטיות שלה וליידע את ציבור הלקוחות שלה בדבר הפגיעות בפרטיות שעלולות להתרחש עקב שינוי התנאים.  

 דובר WhatsApp הגיב לטענות ואמר "אנו מצפים להסביר לנציבות האירופית כיצד אנו מגנים על פרטיות המשתמשים שלנו בהתאם לחובותינו על פי חוקי האיחוד האירופי" .