"ממשלת ישראל ממשיכה במשימת החיסול כנגד ענף אולמות האירועים"

אנשי התאחדות האולמות וגני האירועים לא מרוצים מהחלטת הממשלה בנוגע לתו הירוק, שיחול על "רק באירועים בסיכון": ענף אולמות האירועים, ממשיך כבר שנתיים להיות שק החבטות של הממשלה שלא מפסיקה בהתנכלות המתמשכת כנגדנו"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 01/02/22 19:41 ל בשבט התשפב

"ממשלת ישראל ממשיכה במשימת החיסול כנגד ענף אולמות האירועים"
הפגנת בעלי אולמות אירועים, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

ועדת השרים להתמודדות עם נגיף הקורונה התכנסה היום (ג') לאחר כשלושה שבועות, ודנה בעניין המשך הטיפול בגל האומיקרון. השרים החליטו על עדכון התו הירוק. על פי המתווה החדש, התו הירוק יחול רק על אירועים בסיכון גבוה, דוגמת אירועי שמחות, מסיבות וכדומה. 

בהתאחדות האולמות וגני האירועים תקפו את הממשלה, והאשימו אותה במצבם הקשה: "ממשלת ישראל ממשיכה במשימת החיסול כנגד ענף אולמות האירועים, שממשיך כבר שנתיים להיות שק החבטות של הממשלה שלא מפסיקה בהתנכלות המתמשכת כנגדנו".

במהלך משבר הקורונה בן השנתיים, ידעו בעלי האולמות תקופות קשות ביותר. "ענף אולמות האירועים סופג גזירה ועוד גזירה ולצד אובדן הכנסות אדיר ומתמשך, בעלי אולמות נאלצים להמשיך לשלם ארנונה, שכר דירה, שכר עבודה ועליות קבועות נוספות של מאות אלפי שקלים בחודש. המדינה מגדילה לעשות חטא על פשע, ולא רק שהם לא נותנים, הם גם ממשיכים לקחת מאתנו".

בהתאחדות אומרים כי הדרישה שלהם היא ברורה: "פיצוי ועכשיו. שבענו מהבטחות ומשקרים, ממריחות ותירוצים. בעלי אולמות וגני האירועים נמצאים כבר תקופה ארוכה במצוקה קשה עם הגב לקיר, וצר לנו לגלות שהופקרנו לגורלנו על ידי מי שנבחר לראשות הממשלה תחת הסיסמא 'לא פרנסה- לא מעניין' ו׳ממשלת שינוי וריפוי". 

מתווה התו הירוק המעודכן

תוקף התו הירוק יעודכן, כך שיוכלו להחזיק בו האוכלוסיות הבאות:

  • מחוסנים בשתי מנות, אשר לא חלפו ארבעה חודשים מהמועד בו קיבלו את המנה השנייה.
  • מחלימים אשר לא חלפו ארבעה חודשים ממועד החלמתם ומחוסנים בשלוש ובארבע מנות חיסון, ללא הגבלת זמן.

המתווה המעודכן ייכנס לתוקף עם פקיעת מתווה התו הירוק המלא ביום א׳, 06 בפברואר 2022, ה׳ באדר א׳ תשפ"ב בחצות הלילה שבין יום א׳ ליום ב׳.

(דברי ראש הממשלה בנט בפתח ישיבת הממשלה, יום ראשון)