עצוב: תרמה מתחם נינג'ה ונפטרה ערב לפני ההשקה

יוכבד מאיר תרמה מרכז נינג'ה חדש לעמותת זכרון מנחם, אך לא תזכה לראותו: מאיר הייתה בת 90 וחצי בפטירתה, ויום לאחר מותה הייתה אמורה להשתתף ולנאום בטקס החניכה של המרכז הייחודי על שם בעלה

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/01/22 14:32 כט בשבט התשפב

עצוב: תרמה מתחם נינג'ה ונפטרה ערב לפני ההשקה
מתחם הנינג'ה שתרמה מאיר, צילום: ללא

מחר (ג') ייחנך מתחם נינג'ה חדש ב"בית חלומותיי", מרכז היום של עמותת זכרון מנחם בירושלים במעמד ראש עיריית ירושלים, משה ליאון. מה שאמור היה להיות אירוע משמח של שיקום מהנה של ילדים, בהשתתפות כמה מכוכבי נינג'ה ישראל, קיבל גם אופי של כאב ואבל.

הגברת יוכבד מאיר, מי שתרמה סכום כסף גדול לבניית והקמת המתחם החדש לזכרו של בעלה המנוח – שנועד לגרום לילדים חולי סרטן לשקם את גופם ואת ביטחונם העצמי, נפטרה ממש ערב החנוכה הרשמית – עוד לפני שהספיקה לראות את המתחם בעיניה.

חיים ארנטל, יו"ר ומייסד העמותה: "שלחנו לה תמונות של המתחם. אבל לצערי היא לא הספיקה לראות אותו בעיניה או לראות מקרוב עד כמה המרכז החדש שנפתח בזכות נדיבותה תרם לילדים רבין כל כך שעד לפני מספר שבועות התקשו ללכת, וכיום הם קופצים בין מתקן למתקן".

לדברי ארנטל בזכות הגברת מאיר חייהם של עשרות ילדים בזכרון מנחם כבר השתפרו לטובה ואחריהם של עשרות ומאות רבים בהמשך: "בזכות התרומה של גברת מאיר הצדיקה, יכולנו להקים מתחם נינג'ה שמאוד מלהיב את הילדים. הוא נבנה בהתייעצות עם בוני מסלולים מקצועיים וגם עם מאמני כושר ופיזיותרפיסטים שעזרו לנו לבחור את המתקנים המתאימים ביותר עבור ילדים כך שיאפשרו להם לחזק את הגוף, לשקם את השרירים ובעיקר להעצים את הביטחון העצמי תחושת המסוגלות שלהם בתהליך השיקום. וזה נעשה בזכותה".

יוכבד מאיר ז"ל

יוכבד מאיר ז"ל צילום: ללא

לדברי ארנטל אחד האתגרים המשמעותיים איתם ילדים מתמודדים הוא הצורך לשקם את הגוף שלהם אחרי הטפולים והניתוחים. "צריך לזכור, בזמן המחלה והטיפולים, הילדים מעבירים את מרבית הזמן במיטה, או בבית החולים או בבית. באופן טבעי, שרירים שלא מופעלים נחלשים והילדים עוברים מהתמודדות עם מחלת הסרטן להתמודדויות מוטוריות".

לדבריו, חלק נכבד מהילדים זקוקים לשיקום לאחר ההחלמה ולמעשה מעטים מבתי החולים שמתחילים בשיקום תוך כדי הטיפולים. "בולט לטובה בית חולים אלי"ן שפועל לשקם את הילדים גם תוך כדי הטיפולים בבתי החולים הסמוכים", מסביר . "אבל רוב  בית חולים לא נותן טיפולים משלימים של פיזיותרפיה תוך כדי הטיפולים. הם חושבים שצריך להתמודד עם כל דבר בעיתו, וכך הילד מסיים את המחלה כשגופו חלש ולפני תהליך ארוך של התחזקות ושיקום".

לאור זאת, בזכרון מנחם, העמותה המסייעת לילדים חולי סרטן ובני משפחותיהם למעלה מ-30 שנים, החליטו לשם דגש על שיקום תוך כדי הטיפולים. בזכות חדר הנינג'ה הצלחנו להפוך את השיקום למשחק. זה נס גלוי ממש. ילדה בת שלוש שנזקקה להליכון מיוחד פתאום רצה. ילד בן שש שהתקשה לעמוד פתאום מקפץ ממתקן למתקן. וזה הכל בזכות התרומה הנדיבה של הגברת מאיר. כל כך חבל שהיא לא זכה לראות את זה".

טקס החניכה משנה את אופיו

כאמור, מחר (ג') ייחנך רשמית חדר הנינג'ה של העמותה, במעמד ראש העיר מר משה ליאון. הגברת יוכבד מאיר אמורה הייתה להיות האורחת המרכזית. היא כבר הכינה נאום מוכן שהתכוונה להקריא והעבירה לבן המשפחה לקריאה נוספת.

"שוחחנו בשישי על הטקס והיא מאוד התרגשה", סיפר וירצבורגר שאמור היה ללוות אותה לאירוע. "היינו אמורים להיפגש אבל הייתי עם קורונה אז קבענו שנתראה בשלישי. לצערי התקשרו אלי מהדיור המוגן שהיא נמצאה ללא רוח חיים בדירה שלה. זה אובדן כואב. הייתה אישה טובה וחמה שעשתה רק טוב והרבה ממנו".

"עמותת זכרון מנחם מרכינה ראש על לכתה של אישה אדיבה, צנועה וטובה כל כך", אמר מנכ"ל העמותה אשר השתתף בלווייתה. "אנחנו כמובן ננציח את הגברת מאיר ואת בעלה בכניסה למתחם הנינג'ה. בנוסף, מכיוון שלבני הזוג לא היו ילדים ואין מי שיישב על הגברת הטובה שבעה, בכל החודש הקרוב, במהלך לימודי התורה של הילדים במרכז של העמותה, התפילות ייעשו לזכותה ולעילוי נשמתה". את הנאום של הגברת מאיר ז"ל תקריא קרובת משפחתה אשר תגיע לטקס במקומה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן