"לומדים ובודקים" במשרד החינוך חושפים כמה תלמידים מאומתים התגלו אתמול בעקבות הבדיקות

המתווה שעורר סערה יצא לדרך, ואמש איום השביתה הוסר. בראיון ברדיו חשפה דלית שטאובר, מנכ"לית משרד החינוך, כמה תלמידים התגלו כחיוביים בעקבות הבדיקות

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 31/01/22 09:02 כט בשבט התשפב

במשרד החינוך חושפים כמה תלמידים מאומתים התגלו אתמול בעקבות הבדיקות
בית ספר בקורונה, צילום: Gershon Elinson/Flash90

לאחר שאמש (א') הוסר איום השביתה ומתווה "לומדים ובודקים" במסגרתו בוטלו הבידודים במערכת החינוך יצא  לדרך, מנכ"לית משרד החינוך חושפת כמה מאומתים התגלו אתמול (א') בעקבות הבדיקות שבוצעו במסגרת המתווה.

"כתוצאה מהבדיקה של אתמול התגלו 21 אלף תלמידים מאומתים. אין לנו אמצעי אכיפה להורים, אנחנו פועלים מתוך אמון ועושים את הבקרה. אנחנו מאמינים שרוב האנשים רוצים לשמור על הבריאות שלהם ועל בריאות ילדיהם", אמרה דלית שטאובר ברדיו 103FM.

המנכ"לית הבטיחה: "בעוד יומיים 100% מהתלמידים וההורים יקבלו את הבדיקות, עד סוף היום ל-75% מהאנשים יהיו בדיקות". בפגישה המכרעת בין משרד החינוך והסתדרות המורים, סוכם על התאמות במתווה שיאפשרו הפעלה בטוחה יותר של מערכת החינוך.

 ההתאמות החדשות

  • בדיקות יחולקו לכלל עובדי ההוראה.
  • בדיקה שתיערך על ידי נאמן קורונה בבית ספר/ישובי תוכר כבדיקה מוסדית.
  • בחינוך המיוחד יתקיימו בדיקות לכל התלמידים. למעט תלמידים הלומדים במוסדות חנ"מ עם מוגבלות שכלית התפתחותית, הפרעות נפשיות, מוגבלות פיזית קשה ותלמידים על הרצף האוטיסטי. גם לתלמידים אלו יחולקו בדיקות לביצוע על פי החלטת הורים. 
  • תתקיים בקרה על דיווחי הורים באמצעות בדיקות מדגמיות של דיווחי הפורטל.
  • משרד החינוך יעדכן את הסתדרות המורים במספר הדיווחים בפורטל הורים.
  • נקבעו פגישות מעקב עם מנכ"לית המשרד. 

"בן דויד החזירה אותנו למופע האימים שלה בתחילת הקורונה"

שרת החינוך ד"ר יפעת שאשא ביטון אמרה הערב כי החזרת הילדים לשגרה הבית ספרית הינה צו השעה. "אני מברכת על ההבנות שהושגו המכירות בחשיבות החזרת הילדים לשגרת בית הספר תוך הבטחת תחושת המוגנות של הצוותים החינוכיים. ילדים בריאים מקומם בבתי הספר". 

יפה בן דויד, מזכ"לית הסתדרות המורים ציינה כי "עמדנו על העיקרון שהמדינה חייבת להכניס למערך השיקולים גם את בריאותם של עובדי ההוראה ואני שמחה שנציגי משרד החינוך בראשות השרה, ד"ר יפעת שאשא ביטון תמכו בהכנסת השינויים למתווה".

דורית חזן, יו"ר ארגון גננות מחנכות מבית ההסתדרות הלאומית תקפה את הסיכום בין משרד החינוך להסתדרות המורים: "בן דויד החזירה אותנו למופע האימים שלה בתחילת הקורונה ולא באמת השיגה משהו לטובת הגננות. חוץ מכעס וחיצים שהופנו כלפי הגננות מהציבור היא לא פעלה במאומה עבורם. הערב הוכח שוב כי מדובר בעוד מסע יחסי ציבור ותו לא".


(בנט, הורוביץ ושאשא ביטון מציגים את מתווה "לומדים ובודקים")