בזמן ביקור הנשיא הרצוג: טיל בליסטי יורט בשמי האמירויות

אמש נחתה הפמלייה של נשיא המדינה יצחק הרצוג באיחוד האמירויות לביקור ראשון של נשיא במדינה. אלא שבליל אמש נורה טיל לכיוון המדינה מכיוונם של המורדים החות'ים - מבית הנשיא נמסר: "לא נשקפת סכנה, הביקור יימשך כמתוכנן"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 31/01/22 07:25 כט בשבט התשפב

בזמן ביקור הנשיא הרצוג: טיל בליסטי יורט בשמי האמירויות
הרצוג ממריא, צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ

נשיא מדינת ישראל יצחק הרצוג נחת אמש (א') לביקור נשיאותי ראשון באיחוד האמירויות. הביקור נערך בהזמנת שליט איחוד האמירויות בפועל, יורש העצר השייח' מוחמד בן זאיד. במהלך הביקור הנשיא יפתח את "יום ישראל" בתערוכת האקספו 2020 המתארחת בדובאי.

עם נחיתתו באבו דאבי נשיא המדינה יצחק הרצוג נסע לארמון המלוכה ונפגש עם יורש העצר של אבו דאבי, שייח' מוחמד בן זאיד. אלא שאמש בשעות הערב המאוחרות משרד ההגנה של איחוד האמירויות הודיע כי טיל בליסטי ששוגר על-ידי המורדים החות'ים בתימן לעבר המדינה יורט אמש (יום א') בשמי האמירויות.

בהודעה של משרד ההגנה האמירתי נמסר כי לא נגרם כל נזק, וכי חלקים של התרסקו מחוץ לאזורים מיושבים. "כוחותינו האוויריים הצליחו להרוס את מתקן השיגור בתימן", נמסר עוד. כאמור, באותו זמן שהה הרצוג במדינה. מבית הנשיא נמסר כי "נשיא המדינה עודכן בפרטי האירוע. לא נשקפה ולא נשקפת סכנה לנשיא ופמלייתו. הביקור צפוי להמשיך כמתוכנן".


(קבלת הפנים).
 
בהגעתם התקבלו הנשיא ורעייתו בקבלת פנים ממלכתית מפוארת בארמון המלוכה. במסגרתה הושמעו המנוני המדינות, הוצגו המשלחות ולאחר מכן סקר הנשיא את משמר הכבוד המלכותי שירה 21 יריות כבוד לכבוד הגעתו. בתום פגישתם השניים המשיכו לפגישה על ארוחת צהריים בהשתתפות המשלחת המתלווה לנשיא המדינה. 

בפתח הפגישה הודה הנשיא ליורש העצר על תרומתו לקידום היחסים הבילטראליים עם מדינת ישראל ואמר: "אזרחי מדינת ישראל נרגשים ונלהבים להמשיך ולפתח את דו-הקיום ואת הסכם השלום בין שתי המדינות שלנו. כפי שציינת, הוד מעלתך, ביקור זה הינו ביטוי לחזון ולחלום על שלום, ולרוחות שלום שאנו מביאים לאזור כולו. אנו שתי אומות מתקדמות שהתחילו עם מעט מאוד בידיהן, והפכו את האדמות שלהן לגן עדן פורה. אנו בדרכים רבות מהווים דוגמא עבור העולם כיצד להנהיג ולפתח אומה במבט לעתיד. אנחנו שולחים מסר לאזור כולו שיש דרך אחרת לשלום וחיים משותפים, ושבניו ובנותיו של אברהם יכולים לשכון ולחיות יחד בשלום ובדו-קיום לטובת האנושות".