יום גורלי: ממשלת בנט תכריע אם לפנות את הישיבה בחומש

ממשלת בנט צריכה להכריע היום בסוגיית פינוי הישיבה בחומש ולהחזיר את תשובתה לבג"צ | בימינה הצהירו שהישיבה לא תפונה אבל גורמים במפלגה חוששים מהפתעות

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 30/01/22 10:22 כח בשבט התשפב

יום גורלי: ממשלת בנט תכריע אם לפנות את הישיבה בחומש
הרס בחומש, צילום: ישיבת חומש

בממשלת בנט אולי היו רוצים להימנע מהחלטה אבל היום (א') יצטרכו להכריע בכירי המדינה בשאלה הנפיצה, האם לפנות את הישיבה בחומש. זאת בעקבות הדד ליין של בג"צ למדינה שמסתיים היום. בימינה חוששים מהפתעות ומקווים שלא לראות פינוי במקום.

ביום רביעי האחרון הצהיר חבר הכנסת ניר אורבך במהלך דיון בוועדת הכנסת, "אנחנו במפלגת ימינה לא נפנה את הישיבה בחומש", עם זאת גורמים במפלגה אומרים בשיחות סגורות כי הם חוששים שעמדת המדינה תחייב פינוי בעקבות הלחץ של בג"צ.  

נזכיר כי ע"פ החלטת בימ"ש נשיאת העליון, אסתר חיות, הדרג המדיני, מחוייב להציג את עמדתו עד ליום היום. לקראת החלטת הדרג המדיני פנו במשרד המשפטים לכלל הגורמים בסוגיה וביקשו את עמדתם.


(פינוי מבנים בחומש בשבועות האחרונים).

שרת הפנים איילת שקד אמרה לחדשות כיפה על פינוי של הישיבה, "הישיבה בחומש עומדת ומתפקדת, הישיבה בחומש צריכה להישאר שם. בתור שרת משפטים ניסיתי שבוע אחרי שבוע לקדם את החוק לביטול ההתנתקות וכל שבוע נתניהו הוריד את זה מסדר היום. בסיטואציה הפוליטית את החוק לא יהיה ניתן להעביר אבל הישיבה היא חשובה. אני מאוד מקווה שלא יהיה פינוי, גם  שר הביטחון מבין את החשיבות של המקום הזה".

עו"ד שלומי זכריה מהצוות המשפטי של יש דין, המייצג את בעלי הקרקע שהגישו את העתירה לבג"צ שדרשה את פינוי הישיבה אמר: "חומש ממשיכה להיות מוקד אלימות נגד פלסטינים לאורך שנים, לאחר שגזלו אדמות פרטיות של תושבי כפר בורקה. עכשיו הם מנסים לעורר דיון של בעד או נגד. זה עניין של החוק הישראלי ולא פחות חשוב מכך - החוק הבינלאומי שחל בשטח. אנחנו מצפים שיתאפשר לחקלאים מבורקה להגיע לחלקות שלהם ולהסיר את איום האלימות המתמיד מהפלסטינים שמתגוררים בסמוך".