יונתן פולארד מבקש: התפללו לרפואת אשתי

אסתר פולארד, רעייתו של יונתן פולארד מתמודדת תקופה ארוכה עם מחלת הסרטן. לאחרונה נדבקה אסתר בקורונה, חלה התדרדרות במצבה והיא אושפזה בבית חולים

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/01/22 07:49 כח בשבט התשפב

יונתן פולארד מבקש: התפללו לרפואת אשתי
פולארד ואשתו במטוס לישראל, צילום: אתר ישראל היום

לפני כשבועיים, אסתר פולארד רעייתו של המרגל הישראלי יהונתן פולארד המתמודדת עם מחלת הסרטן נדבקה בקורונה וטופלה בשלב ראשון בבית בהמלצת הרופאים. בעקבות התדרדרות במצבה היא אושפזה אתמול ויהונתן מבקש מהציבור להתפלל לרפואתה השלימה.

בדצמבר 2020 עלה פולארד לישראל. ובראיון ארוך שפורסם בסוף השבוע ב"ידיעות אחרונות", האנשים שלכדו אותו מדברים לראשונה על הפרשייה המטלטלת. 

שבירת השתיקה של חוקריו נעשתה בעקבות סדרה חדשה בת ארבעה פרקים, שיצר והפיק העיתונאי עמרי אסנהיים אודות פרשת פולארד, אותה ביימו גלעד טוקטלי ושני חזיזה. הסדרה תעלה ביום רביעי הקרוב ב"כאן 11". הסדרה מדלגת בין שלושה צירים: מה הוביל צעיר יהודי-אמריקאי לבגוד כך במולדתו, מדוע בגדו בו מפעיליו הישראלים, ומה הוביל את מדינת ישראל לבגוד כך בבת הברית הגדולה ביותר שלה – עד ראש הצמרת.

בריאיון מגוללים ארבעה מחוקריו של פולארד את הפרשה המסעירה כפי שהם ראו אותה. לידיה ג'וקורק, מי שהובילה את החקירה מטעם ה-"FBI", הסבירה: "לאורך השנים, בעקבות גזר הדין החמור שהוטל על פולארד והסירוב של הרשויות בארצות הברית להעניק לו שחרור מוקדם, התפתחה תיאוריה שפולארד הופלה לרעה בגלל אנטישמיות. וזה ממש לא נכון. חשוב לנו להראות שהתייחסנו לפרשה הזו בדיוק כפי שהיינו מתייחסים לכל פרשיית ריגול אחרת. בסך הכול עשינו את עבודתנו".

”ההמחשה הכי טובה של התחושות שלנו“, היא משחזרת, ”זה מה שקרה בחדר החקירות כמה דקות אחרי המעצר. ישבתי שם עם פולארד, ואז הייתה דפיקה בדלת ונכנס לחדר אחד הממונים עליי. הוא שאל אותי: למי פולארד נתן את המסמכים? ואמרתי לו, ’כנראה לישראלים‘. התשובה שלו הייתה, 'או מיי גאד, חבל שהוא לא ריגל עבור הרוסים'".