היסטוריה: הביקור הנשיאותי באיחוד האמירויות יצא לדרך

לראשונה בהיסטוריה, נשיא המדינה ורעייתו המריאו הבוקר לביקור נשיאותי ראשון באיחוד האמירויות | "אני ומיכל מביאים איתנו בשורת שלום מישראל, א- סּלאמו עלייכּום"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 30/01/22 07:20 כח בשבט התשפב

היסטוריה: הביקור הנשיאותי באיחוד האמירויות יצא לדרך
הרצוג ממריא, צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ

לראשונה בהיסטוריה, נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, המריאו הבוקר (א') לביקור נשיאותי באיחוד האמירויות בהזמנת שליט איחוד האמירויות בפועל, יורש העצר השייח' מוחמד בן זאיד.

במסגרת הביקור, יבקר הנשיא באבו דאבי ודובאי ויערוך פגישות רשמיות עם יורש העצר השייח' מוחמד בן זאיד; עם שר החוץ ושיתוף הפעולה הבינלאומי השייח' עבדאללה בן זאיד; עם סגן הנשיא, ראש הממשלה ושר ההגנה של איחוד האמירויות ושליט דובאי, השייח' מוחמד בן ראשד אאל מכתום; עם הנציב הכללי של אקספו 2020 ושר הסובלנות והדו-קיום, השייח׳ נהיאן בן מובארק אל נהיאן, עם נציגי המגזר העסקי ועם נציגי הקהילה היהודית.

טרם המראתו אמר הנשיא: "אני ומיכל מביאים איתנו בשורת שלום מישראל לאמירויות ולכל עמי האזור. הביקור הזה משמעותו מעל ומעבר לכל הדברים המעשיים שנידונו בביקור. משמעותו בראש ובראשונה תקווה לשלום, שלום מביא איתו קדמה, התפתחות ושגשוג לכל העמים באזורינו.

אני אפגש פנים אל פנים עם מנהיגי איחוד האמירויות ואני אבקש להודות במיוחד לשליט, יורש העצר מוחמד בן זאיד על קבלת הפנים ועל ההזמנה האישית וכמובן אני מברך אותו ואת כל מנהיגי האמירויות על אומץ הלב והנחישות לקדם את השלום בין ישראל והאמירויות במהירות ועם פנים לעתיד טוב יותר לשתי המדינות ומזרח התיכון כולו. שלום. א- סּלאמו עלייכּום."

עם הגעת נשיא המדינה ורעייתו לאיחוד האמירויות, ייפגש הנשיא עם שר החוץ ושיתוף הפעולה הבינלאומי של איחוד האמירויות, השייח' עבדאללה בן זאיד.

לאחר מכן יתקבל נשיא המדינה בטקס קבלת פנים ממלכתי בארמון המלוכה שם ייפגש עם יורש העצר של אבו דאבי וסגן המפקד העליון של הכוחות המזוינים של איחוד האמירויות שייח' מוחמד בן זאיד. בהמשך ישתתפו הנשיא ורעייתו באירוע עם מנהיגי הקהילות היהודיות באמירויות. עוד ישתתף במפגש שגריר ישראל באבו דאבי אמיר חייק.