בחסות השלג: כך נראתה האווירה החגיגית בהר הבית | גלריית תמונות מיוחדת

בהר הבית חגגו אתמול העולים היהודים את השלג בשמחה ובקדושה. מעצר נערים מוסלמים, סגירת חלק מהשערים ובידוק קפדני הכתירו בהצלחה את מאמצי המשטרה להגנת העולים למקום הקדוש

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 28/01/22 11:53 כו בשבט התשפב

בחסות השלג: כך נראתה האווירה החגיגית בהר הבית | גלריית תמונות מיוחדת
הר הבית, אתמול, צילום: Jamal Awad/Flash90

לאחר שעה של עיכוב הר הבית נפתח אתמול (ה') למתפללים היהודים למרות אתגרי האבטחה הייחודיים ביום של שלג. לצד הנערים המוסלמים הרבים ששיחקו במקום, השתוללו שחלקם גם זממו לפגוע עם כדורי שלג ביהודים, הצליחה המשטרה להכניס את כל המתפללים ללא פגיעה באף יהודי במקום.  

"פתיחת הר הבית למרות השלג לא היתה מוטלת בספק" אמר אסף פריד ממינהלת הר הבית. "אחרי המהפך החיובי של המשטרה ידענו שהיא מצידה תעשה הכול כדי שכל יהודי שחפץ בכך יוכל לעלות בבטחה. אבל בהחלט הופתענו מהצלחתה להעביר את היום הזה בלי שכדור שלג אחד יפגע ביהודי". 

כבר בתחילת היום דיווחו המוסלמים כי לאחר תפילת הבוקר במסגדים החלה המשטרה בפעילות סמויה וגלויה לאיתור מתנכלים. זו כללה בידוק גופני לאיתור אבנים בכיסים. מעצרים של מתפרעים, לקיחת תעודות בשערים ומניעת כניסה של חשודים.

מ"בידינו - למען הר הבית", נמסר כי "הקלות בה נלקחה שעה מעליות היהודים המוגבלות ממילא מהווה אשרור נוסף לצורך לגוף ניהולי אחר בהר הבית שאינו המשטרה".

בנוסף לכך סגרה המשטרה חלק משערי המוסלמים ככל הנראה עקב הירידה במספר השוטרים המיוחדים להר הבית נוכח האומיקורון. מסיבה זו המשטרה גם מתחה את עצמה לקצה כדי לאפשר את כניסת היהודים. קצינים ומפקדים ירדו מהמשרדים לשטח הקפוא כדי להוביל בעצמם את האבטחה הצמודה ליהודים בהר הבית, ומפקד המקומות הקדושים במשטרה נצפה כאשר הוא מלווה אישית קבוצת מתפללים יהודים.

"זוהי ברכה וזכות מיוחדת לעלות להר הבית ביום של שלג" אמר הרב שמואל מורנו בהר הבית והודה למפקדי המשטרה בברכות על מאמציהם. "טעמנו כאן קצת מנבואת: אם יהיו חטאיכם כשנים, כשלג ילבינו".

הרב יוסף אלבוים שעלה גם הוא היום לתפילת מנחה בהר הבית אמר במקום, כי עד לפני שנים ספורות לא היה שום סיכוי לפתיחה ביום של שלג כזה. אז היו סוגרים את ההר בפני יהודים נוכח כל תירוץ ואתגר. הרב בירך את מפקדים ואת העולים להר הבית כהלכה המחוללים יחדיו את השינויים המבורכים בהר הבית.

 

 

 

צילום: מנהלת הר הבית