עמית סגל נגד בנט והממשלה: הם עושים בדיוק מה שאמרו שלא יעשו

הפרשן הפוליטי הבכיר, מתייחס בטורו השבועי למספר נקודות, כאשר שתיים מהן נוגעות לצביעות הממשלה. טיפול הממשלה במגפת הקורונה, והקמת ועדת החקירה הממלכתית לרכש הצוללות: "ליברמן־אלקין־בנט מקימים ועדה רק כדי להציק לשנוא נפשם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/01/22 10:04 כו בשבט התשפב

עמית סגל נגד בנט והממשלה: הם עושים בדיוק מה שאמרו שלא יעשו
בנט וליברמן, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עמית סגל, הפרשן הפוליטי של חברת החדשות, לא מגדיר את עצמו כביביסט, אבל הבוקר (ו') בטורו השבועי ב"ידיעות אחרונות" הוא בהחלט בא לעזרת ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, ותוקף את ראש הממשלה נפתלי בנט ומפלגתו ימינה, וכן את השרים ליברמן ואלקין. 

"אחת ההודעות הסאטיריות בתולדות הפוליטיקה הישראלית הייתה זו של סיעת ימינה, עת הושלכה על ידי נתניהו לאופוזיציה אחרי בחירות 2020. 'אם נתניהו יפרק את בלוק הימין', איימו שם, 'נקדם חוקים נגד שחיתות מהאופוזיציה'".

"השבוע", המשיך וכתב סגל בנחרצות, "ימינה קידמה מלחמה בשחיתות מהפוזיציה. אין די מגרסות בשביל כל הסרטונים שבהם בנט, ליברמן ואלקין מלגלגים על הטענה שמניעים מושחתים שימשו ברכש הצוללות. במקרה הזה, השלישייה אינה יכולה לטעון שדברים שרואים מכאן לא רואים משם, שכן הם כבר היו כאן, קרי בקבינט". 

סגל אמר בעבר מספר פעמים כי לדעתו גם בוועדת חקירה ממלכתית אודות רכש הצוללות, לא ימצאו משהו לא תקין. "באותן שנים שבהן האשימו את השמאל בתפירת תיק 3000 לנתניהו. שום דבר חדש לא נודע להם כעת. מילא לפיד או גנץ שסבורים שהייתה כאן שחיתות. אבל ליברמן־אלקין־בנט מקימים ועדה שלשיטתם היא השחתת זמנו וכספו של הציבור לשווא רק כדי להציק לשנוא נפשם. הם אלה שנושאים את שם הביטחון לשווא ובשביל זה לא צריך ועדת חקירה ממלכתית, רק גישה לארכיון".

"לבושתי אודה שאולי האינסטינקטים הדמוקרטיים שלי קהו עד כדי כך שלא ראיתי את הסכנה"

מהלך דומה מתרחש בימים אלה גם בנוגע למגפה, כתב סגל. "כאשר חוקק חוק הקורונה הגדול, שטפה האופוזיציה דאז את הרחובות. היא הדביקה לחקיקת החירום הזו את המיתוג המתועב 'חוק ההסמכה', כשמו של החוק הנאצי הנודע. הטענה, בתמצית, הייתה כזו: ממשלה מושחתת מנצלת בציניות מגפה כדי להעמיק את שליטתה הרודנית, לבטל את זכות ההפגנה ולקעקע את חופש הביטוי".

סגל הודה בטעותו: "לבושתי אודה שאולי האינסטינקטים הדמוקרטיים שלי קהו עד כדי כך שלא ראיתי את הסכנה. מול מגפה שמתפשטת במהירות – כך התעקש ההיגיון אז והיום – ראוי לתת לממשלה סמכויות לפעול במהירות. אין טעם לחזור על הדברים של לפיד, מיכאלי והורוביץ על דוכן הכנסת אז, מחשש לקשיי הירדמות בלילה מגודל האימה".

ומה עושים שרי הממשלה החדשה? סגל: "הפלא ופלא, הם העבירו השבוע חוק דומה למדי, עם שינויים לא גדולים. ושוב מסתבר, שרק על עצמם לספר ידעו: הם טענו שיריביהם משתמשים במגפה בציניות לצרכים פוליטיים, אבל מסתבר, בדיעבד, שזה בדיוק מה שעשו בעצמם. הם זרעו כאוס, וקצרו שלטון.