הקורונה עדיין כאן 76,017 חולים חדשים | החיסון הרביעי מונע תחלואה קשה

פרופסור אורן צמחוני, חבר בצוות לטיפול במגיפות, התייחס להמלצת משרד הבריאות לאפשר מנת חיסון נוספת לאוכלוסייה הכללית ואמר, "ראינו ירידה של פי 3-5 במחלה קשה באוכלוסייה שהתחסנה במנה הרביעית"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 26/01/22 08:03 כד בשבט התשפב

76,017 חולים חדשים | החיסון הרביעי מונע תחלואה קשה
חיסון נגד קורונה, צילום: Michael Giladi/Flash90

הגל החמישי של נגיף הקורונה גורם לעלייה חדה בתחלואה ושיבושים קשים בשגרת החיים עקב בידודים ותורים ארוכים לבדיקות תכופות. משרד הבריאות מפרסם הבוקר (ד') את נתוני התחלואה העדכניים, מהם עולה כי אתמול התגלו 76,017 מאומתים חדשים, מתוך 348,235 בדיקות שנערכו לגילוי הנגיף. ישנם 888 חולים שמצבם מוגדר קשה, מהם 187 מונשמים. 8,502 בני אדם נפטרו במצטבר מאז פרוץ המגיפה בישראל. 

לאחר שבתחילת השבוע המליצו המומחים לאפשר מנת חיסון רביעית עבור האוכלוסייה מעל גיל 18 ומתחת לגיל 60, אמר הבוקר פרופסור אורן צמחוני, חבר בצוות לטיפול במגיפות כי החיסון מסייע במניעת מחלה קשה. 

בראיון שהעניק לגלי צה"ל, אמר הפרופסור כי על פי ניתוח הנתונים, "ראינו ירידה של פי 3-5 במחלה קשה באוכלוסייה שהתחסנה במנה הרביעית. אין שום אמצעי אחר שיכול להפחית בצורה משמעותית מחלה קשה כמו החיסון הרביעי, וזה הבסיס לשינוי והרחבת ההחלטה"

עוד הוסיף, "הפן העיקרי הוא מניעת מחלה קשה, ולכן המיקוד צריך להיות בכל מי שיש לו מחלות רקע ובסיכון גבוה. ההגדרה כוללנית כי לא ניתן לקבוע את הגיל בו יידחה אדם שרוצה להתחסן, אבל לא בטוח כמה בן 25 שרץ מרתון הוא בעדיפות ראשונה". 

נתניהו:"הממשלה איבדה שליטה"

העלייה הגבוהה בהדבקה מספקת תחמושת עבור הפוליטיקאים, שלא מפספסים את ההזדמנות לבקר את החלטות הממשלה על מדיניותה. ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, מסר אמש (ג') הצהרה קצרה בבית החולים הדסה עין כרם. "דיברתי עם שורה של מומחים. המסקנה ברורה: ממשלת בנט-לפיד הרימה ידיים, היא פשוט מפקירה את חייהם של אזרחי ישראל. הממשלה שלנו הביאה את ישראל למקום הראשון בעולם ביציאה מהקורונה, הממשלה שלהם הביאה את ישראל למקום הראשון בעולם בנדבקים בקורונה. לזה הם עוד קוראים 'ממשלת הריפוי'. לצערי המצב רק מחמיר. הממשלה איבדה שליטה בארבעה מחדלים ענקיים: חולים קשים, אשפוזים, ילדים, ופרנסה".