הלימודים יסתיימו מוקדם: הרשויות נערכות לשלג ולסערת "אלפיס"

בירושלים קיימו הערכת מצב לקראת סערת "אלפיס", והוחלט כי מחר יום הלימודים בעיר יסתיים בשעה 15:00 | שומרון: המועצה מעמידה טרקטורים לפילוס השלג | בנימין: במחסני המועצה פרוס ציוד החירום | צפת: גיוס כלל בעלי התפקיד הפועלים בחירום

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/01/22 22:38 כג בשבט התשפב

הלימודים יסתיימו מוקדם: הרשויות נערכות לשלג ולסערת "אלפיס"
הכנות לשלג, ירושלים, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עיריית ירושלים קיימה הערב (ג') הערכת מצב לקראת סערת "אלפיס", בראשות ראש העיר, משה ליאון ומנכל העירייה, איציק לארי. על פי התחזיות של העירייה, החל ממחר בשעות אחר הצהריים צפוי לרדת שלג בעיר שיגיע עד לגובה של 15-20 ס"מ.

בתאום עם ארגון ההורים העירוני הוחלט כי מחר יום הלימודים בעיר יסתיים בשעה 15:00, בכל מערכת החינוך - צהרונים, בתי ספר, חינוך מיוחד ומעונות יום. עובדי עיריית ירושלים יסיימו את יום עבודתם בשעה 15:00, להוציא עובדים חיוניים. בעירייה ממליצים: "מי שלא צריך להיות בחוץ להישאר בקרבה לביתו משעות אחר הצהריים ושההחלטות מתקבלות למען התושבים והשמירה על בטיחותם".

שלג בירושלים בשנה שעברה |

שלג בירושלים בשנה שעברה | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

גוש עציון: חברת החשמל הציבה גנרטור בדרום מזרח הגוש

במועצה אזורית גוש עציון נערכים לשלג, ועל פי הערכותיהם הוא עושי לרדת כבר מחר החל משעות הצהריים. השיא צפוי להיות בחצות הליל עם אפשרות להיערמות שלג עד לבוקר יום חמישי. ראש המועצה שלמה נאמן, אמר בישיבת ההכנה לשלג: "נערכים היטב לסופת אלפיס, בכדי שתושבי הגוש והמבקרים הרבים שיבואו לראות את המראה עוצר הנשימה של הרי גוש עציון מכוסים לבן, יוכלו לנוע בבטחה".

חברת החשמל הציבה גנרטור בדרום מזרח הגוש ומחר יגיע צוות מטעמה לסיור באזור. במקביל, תפרוש חברת נתיבי ישראל כלי פינוי שלג במקומות המועדים על מנת לפתוח את הצירים שעשויים להיחסם בשלג.

תלמידי מערכת החינוך בגוש קיבלו הודעה על קיצור יום הלימודים מחר, והוא יסתיים בשעה 13:15. הודעה בנוגע לקיום לימודים ביום חמישי תצא מאוחר יותר בהתאם להערכות ולהתקדמות הסופה. במועצה ממליצים לנהגים להקדים את הנסיעה על הצירים לשעות הצהריים על מנת להימנע מצירים חסומים ומצבים מסוכנים. 

מדבר יהודה וים המלח מפני קדם

מדבר יהודה וים המלח מפני קדם | צילום: שלומי פרץ

בנימין: במחסני המועצה פרוס ציוד החירום ומלאי מלח חולק למוקדים השונים

במועצה האזורית הגדולה בישראל, בנימין, נערכים גם כן לשלג שירד וייערם ביישובים הגבוהים במועצה: פסגות, עפרה, כוכב יעקב, תל ציון, יישובי גוש שילה, עלי, גבעת אסף, עטרת, חרשה, מעלה לבונה וגבעון החדשה. גם ביישובים בגובה 600 מטר כמו אדם ויישובי גוש דולב טלמונים יש סבירת מסוימת להיערמות קלה של שלג. 

גופי המועצה ערוכים למתן מענה ביישובים הכולל טיפול מיידי באירועי חירום, בתקלות חשמל ולשירות לתושב. בהתאם לכך פועלים כבר מתחילת השבוע באגף שפ"ע ובאגף הביטחון כדי להיערך לפתיחת כבישים ביישובים. הם מעמידים טרקטורים לפילוס השלג ומחלקים מלאי מלח בין המוקדים השונים. במחסני המועצה כבר פרוס ציוד החירום ומלאי מלח חולק למוקדים השונים.

שלג בבנימין, ארכיון |

שלג בבנימין, ארכיון | צילום: דוברות בנימין

ראש המועצה ישראל גנץ: "אנחנו ערוכים למערכת החורפית כדי לתת מענה לכל תושב שיצטרך אותנו. אנחנו למודים ארועי שלג וכוח האדם במועצה יודע להתמודד איתם בצורה טובה בשיתוף פעולה מלא עם המשטרה, צה"ל, חברת נתיבי ישראל ושאר הגורמים. אנחנו מזמינים את כל עם ישראל לבלות ולגלוש כאן אחרי ירידת השלג".

בבנימין מצפים להגעת אלפי מבקרים במהלך יום חמישי שיבקשו להגיע ליישובים המושלגים. במועצה האזורית נערכים לא רק לאתגרי השלג הרגילים אלא גם לתיירות שלג. אגף התיירות מחלק היום 100 מזחלות שלג ביישובים הגבוהים ומזמין את כל עם ישראל להגיע לאחר ירידת השלגים כדי להינות ולגלוש מעל גבי השכבה הלבנה העבה הצפויה באזור.

שומרון: המועצה מעמידה טרקטורים לפילוס השלג

במועצה האזורית שומרון נערכים לשלג שירד במקומות הגבוהים, ביישובי גב ההר: יצהר הר ברכה וכן במגדלים. ראש המועצה יוסי דגן הנחה להיערך למתן מענה ביישובים לאירועי חירום ולתקלות חשמל. מטה חירום מועצתי נפתח, נעשתה היערכות מול חברת נתיבי ישראל, מקורות חברת חשמל וכוחות הביטחון. כמו כן, אגף בטחון אגף שפ"ע אגף הנדסה חינוך ורווחה במועצה נערכים למתן מענה.

המועצה מעמידה טרקטורים לפילוס השלג. דגן שוחח עם מנכ"ל חברת נתיבי ישראל ניסים פרץ, וסוכם כי נתיבי ישראל יגבירו כמות כלים לפילוס שלג לטובת המקומות הגבוהים בשומרון. המועצה נמצאת בקשר גם עם חברת חשמל בבקשה להגביר את כמות הגנרטורים עבור הישובים המרוחקים והגבוהים. 

בתיירות שומרון נערכים לקלוט אלפי מטיילים שצפויים להגיע לטייל בנופים עוצרי הנשימה של הרי השומרון בשלג מיד בתום הסערה. המקומות שצפויים למשוך את המטיילים הם הגן הלאומי הר גריזים, מצפה יוסף, יקב הר ברכה, השכונה השומרונית, יצהר, הר ברכה יקב כביר ועוד. 

ראש המועצה יוסי דגן: "אנחנו נמצאים בקשר עם הנהגות הישובים ועם כלל המערכות בהם נתיבי ישראל, חברת חשמל וכוחות הביטחון, צר לי שלמרות כל הדיבורים גם בחורף הזה ההתיישבות הצעירה עם אלפים רבים של תושבים בהם תינוקות וילדים יהיו ללא חשמל סדיר וללא חימום. אנחנו נערכים לעזור ולהקל גם על ההתיישבות הצעירה בחורף, אנחנו נערכים לעבור את הסופה בצורה בטוחה בטיחותית וכמובן לאחר הסופה אנחנו נערכים לארח את עשרות אלפי המטיילים שיבואו להינות מהשלג".

מרכיבים שרשראות שלג על רכבי הביטחון |

מרכיבים שרשראות שלג על רכבי הביטחון | צילום: אגף הביטחון, מועצת שומרון

גולן: הכלים בשטח מוכנים

במועצה האזורית גולן פועל מטה השלג, שכולל את כלל הגורמים המעורבים ובהם צוות המועצה והיישובים, נתיבי ישראל, משטרת ישראל, נציגי צה"ל, כבאות והצלה ועוד. הכלים בשטח מוכנים וכך גם צוותי המועצה והגורמים השונים.

בגולן מבקשים מהציבור להמתין לפינוי השלג ולפתיחת הכבישים, שחלקם ייחסמו בזמן הסערה. "חשוב מאוד שמבקרים שיגיעו לא יעצרו בצדי הכביש ולא יכנסו לשטחים מגודרים. רק בשבוע החולף חילצה משטרת ישראל מטיילים אשר נקלעו לשדה שהיה חשוד כשדה מוקשים", הזהירו.

שלג בגולן בשבוע שעבר |

שלג בגולן בשבוע שעבר | צילום: Michael Giladi/Flash90

צפת: גיוס כלל בעלי התפקיד הפועלים בחירום

בצפת כינסו היום את מטה החירום. ראש העירייה שוקי אוחנה הורה על גיוס כלל בעלי התפקיד הפועלים בחירום. מערכת החינוך בצפת תפעל כסדרה עד השעה 12:00 ולאחר מכן - תלמידי בתי הספר ימשיכו בביתם בלמידה מרחוק. גני הילדים יסיימו את פעילותם בשעה 12:00.

"אני קורא לתושבים להעירך מבעוד מועד, להקדים סידורים, קניות והגעה לבית ביום רביעי עד שעות הצהרים", אמר אוחנה, שהוסיף כי היערכות מוקדמת של תושבים תאפשר למערך החירום לטפל בקריאות חירום מצילות חיים בלבד. 

שלג בצפת, ארכיון |

שלג בצפת, ארכיון | צילום: David Cohen/Flash90

פעילות מערכת החינוך בזמן הסערה

ירושלים - הלימודים בכל מוסדות החינוך יסתיימו בשעה 15:00.

מועצה אזורית גוש עציון - יום הלימודים יסתיים ב-13:15.

מועצה אזורית מטה בנימין - חטיבה וישיבת עלי - 12:00, חטיבה ואולפנת שילה - 13:40, שילה בנים ושילה בנות יסתיימו בין  12:45 ל-13:30 פירוט מדויק יתקבל מבית הספר. ת"ת עמיחי - 14:00, חטיבה וישיבת בני בנימין - 14:30, חטיבה ואולפנת עופרה - 14:30, בית הספר פסגות - 13:30, אולפנת פסגות - 14:00, חנ"מ פסגות - 14:00, ת"ת מכמש - 14:00, גני שתילים בתל ציון ואדם - 14:30, חב"ד תל ציון - 14:00. מעונות היום והצהרונים: ביישובים הבאים יסתיימו בשעה 15:00: כוכב יעקב, תל ציון, מגרון, פסגות, בית אל, גבעת אסף, עפרה, מעלה לבונה, גבעת הראל, גבעת הרואה, גוש שילה, עטרת ועלי. פעילות גני הילדים - תסתיים כרגיל בכל היישובים בשעה 14:00.

מועצה אזורית הגליל העליון - בתי הספר על ההר, תיכון "אנה פרנק", יסודי "נוף הרים" בקיבוץ סאסא ויסודי "פסגות" בקיבוץ יראון ילמדו מרחוק ביום חמישי. כמו כן, יהיה פיזור מוקדם מחר בצהריים. בתי הספר יפרסמו את השעות.

מועצה אזורית גולן - מוסדות החינוך "אביטל", "ילקוט הרועים" וביה"ס שביישוב קשת - ילמדו במתכונת של למידה מרחוק.

ביישובים נווה אטיב, נמרוד, אודם, אל רום, מרום גולן, עין זיוון, אורטל, שעל, קלע אלון, רמת טראמפ, אלוני הבשן וקשת: לא יתקיימו הסעות תלמידים אל ומהיישובים, כולל לחינוך המיוחד. גני הילדים והפעוטונים יפעלו במסגרת יישובית בהתאם ליכולת. פעילות הפנאי והחוגים תבוטל.

 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן