פרשת חכרוש: הניצב לא סגר את הזירה - הוא עזב אותה וחזר אליה מאוחר יותר

ניצב ג'מאל חכרוש טוען כי התיעוד שנחשף לציבור, בו הוא נראה מדלג מעל קורבן רצח, היה חלקי וכי פעל כמצופה משוטר בזירה | עדויות חדשות מלמדות כי לא רק שהניצב לא העניק עזרה ולא סגר את הזירה, אלא הוא עזב אותה וחזר רק כעבור כעשר דקות

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 25/01/22 16:20 כג בשבט התשפב

פרשת חכרוש: הניצב לא סגר את הזירה - הוא עזב אותה וחזר אליה מאוחר יותר
ניצב ג'מאל חכרוש, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מפקד יחידת "סיף" האמונה על המאבק בפשיעה בחברה הערבית, ניצב ג'מאל חכרוש, יצא אתמול לחופשה מהמשטרה בעקבות תיעוד מספטמבר 2020 שפורסם השבוע ב"הארץ". בתיעוד נראה חכרוש יוצא ממפעל ברזל בכפר כנא, כשבחדר המדרגות הוא מועד מעל גבר כבן 35 בשם גאזי אמארה שנדקר כמה דקות קודם לכן במטבח המפעל. חרכוש עזב לכאורה את זירת הרצח מבלי להגיש סיוע. 

מאוחר יותר אתמול, בראיונות לתקשורת טען חכרוש כי "סגר את זירת הרצח". אלא שעדויות ותיעודים ממצלמות האבטחה ומצלמות הגוף של שוטרים שהגיעו לידי "הארץ", מלמדים כי בנוסף לכך שהניצב לא סגר את הזירה, הוא עזב אותה וחזר אליה רק לאחר כעשר דקות, אז נכחו בזירה אזרחים רבים וכוחות משטרה.

כדקה לאחר שניצב חכרוש מעד ועבר מעל הפצוע נראים בתיעוד קרוביו של אמארה מכניסים אותו לרכב ששייך לעורך דין שהיה במקום, ומפנים אותו לטיפול רפואי במרפאה באזור. באותו הזמן נראית בתיעוד מכונית נוספת, שלפי הנכתב ב"הארץ", לכאורה שייכת לניצב חכרוש.

המכונת מסוג סקודה נראית נוסעת לאחור מחניית המפעל, כשדלת המושב שליד נהג נפתחת פעמיים במהלך הנסיעה. בשלב זה, אחד מקרוביו של הפצוע שהסיע אותו למרפאה נצפה כצועק לעבר יושבי הרכב, אך זה ממשיך בנסיעתו ויוצא אל הכביש. הפעם הבאה בה נצפה לכאורה רכבו של חכרוש בזירת הרצח, היא כעשר דקות לאחר מכן, במצלמת הגוף של אחד השוטרים שהגיע לזירה ולאחר שכבר עצרו חשוד ברצח.


(הריאיון של חכרוש ב"כאן 11")

"באותו רגע הרגשתי שאני צריך לפעול כאיש משטרה"

בראיון שהעניק אמר חכרוש ל"כאן 11" טען חכרוש כי בסרטון הקצר לא ראו את כל הפעולות שעה ופעל כמצופה מאיש משטרה, וכי הוא נכנס למפעל כאזרח מן השורה. "לאחר כמה דקות לא במשרד שישבתי, במקום אחר, התפתח ויכוח. התבקשתי על ידי בעלי הבית לא להתערב ויש עורך דין שמטפל, אמרו לי שתוך כמה דקות הכול יסתדר", סיפר חכרוש.

"לאחר זמן מה הגיע אדם, אמר: 'דקרו אותו, דקרו אותו'. כמובן, רצנו לכיוון ההוא של האירוע. כמובן שבאותו רגע הרגשתי שאני צריך לפעול כאיש משטרה. דבר ראשון שצריך לעשות זה להפסיק את המשך העבירה, וככה נעשה. החשוד היה נעול בתוך חדר, שמרנו על החדר עד בוא כוחות המשטרה. הדבר השני לסגור את זירת הפשע תוך כדי הזמנת כוחות מקצועיים כמו מד"א".

"כל הפעולות האלה נעשו ואני רצתי לכיוון תחילת המדרגות לסגור את הזירה עד שיגיעו שוטרים מן המניין. בסרטון רואים את אותן שש שניות שאני רץ לכיוון תחילת המדרגות לסגור את הזירה, להשאיר את הזירה סטרילית לטיפול כוחות מקצועיים, אבל לגבי השאר - היו צריכים להוציא את הכול".