"זאת לא אזכרה שיצאה משליטה": עיריית תל אביב מסבירה למה רוטשילד התמלא בכסאות

רחוב רוטשילד התמלא בכיסאות פלסטיק, הידועים בכינויים כיסאות כתר, והעירייה הסבירה כי מדובר במיצב העוסק במחזוריות ואינוספיות | האמן סיפר: "שמח לראות אנשים שעוצרים ומתרשמים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/01/22 12:13 כג בשבט התשפב

"זאת לא אזכרה שיצאה משליטה": עיריית תל אביב מסבירה למה רוטשילד התמלא בכסאות
רחוב רוטשילד, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

העוברים והשבים ברחוב רוטשילד בתל אביב הופתעו לגלות המוני כסאות כתר במרחב העירוני, ועיריית תל אביב מסבירה באינסטגרם שלה מה עומד מאחורי המיצג המוזר והמפתיע. "אם יצא לכם לעבור ברוטשילד ולראות משהו שנראה כמו שילוב של משחק הכיסאות וטריפ של אסיד - אנחנו כאן להסביר".

"אז זאת לא אזכרה שיצאה משליטה: מיצב כסאות הפלסטיק המרהיב של האמן אורי שיפרין ענבי עונה לשם "אורובורוס", על שם סימן עתיק של נחש או דרקון הבולע את זנבו, והוא עוסק במחזוריות, אינסופיות, תהליכי חיים מעגליים, התהוות ומוות. היצירה נוצרה עבור התערוכה "שונות" במסגרת החממה הראשונה לאמנים ומעצבים במרכז אדמונד דה רוטשילד, באוצרות עפרה חרנ"ם".

שיפרין ענבי מספר: "אני עובר בצומת הזאת כמעט כל יום בדרך הביתה ושמח לראות אנשים שעוצרים ומתרשמים, חלק מופתעים, חלק מצלמים, חלק מצטלמים וכל פעם מחדש אני מנסה לחשוב מה עובר להם בראש, זה מה שהכי מסקרן אותי בעבודה במרחב הציבורי, איך אני מוציא דבר מסוים מהקשרו ודרך פעולת הצבה מייצר מגוון אסוציאציות חדשות פתוחות לפרשנות".

"כיף לראות את העוברים והשבים עוצרים לרגע ומנהלים דיון, אפילו בינם לבין עצמם. היה לי ברור שהמיצב יתפוס את עיני הציבור אבל מודה שהופתעתי מהמהירות שבה זה קרה ושמח על ההזדמנות שניתנה לי ממרכז אדמונד דה רוטשילד לייצר עבודה חדשה במיקום כל כך יפה והיסטורי", סיכם האמן.

המיצב זמין לביקורים ושיטוטים ברחוב רוטשילד 104 עד ה-4.3.