אושר בקריאה ראשונה: החוק שיחייב אתכם להיפטר מהגרוטאה בחניה

על מנת להקל במצוקת החניה בישראל, ולמנוע מצב של רכבים נטושים המהווים מפגע סביבתי, מציע חבר הכנסת איתן גינזבורג לקבוע כמה כמה הסדרים שיעזרו לטפל בתופעה. בין היתר מוצע לקצר את פרק הזמן לגרירת רכב שהושאר ברשות הרבים, מ-60 ימים ל-30

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/01/22 22:01 כב בשבט התשפב

אושר בקריאה ראשונה: החוק שיחייב אתכם להיפטר מהגרוטאה בחניה
סוף לרכבים הנטושים? |, צילום: shutterstock

מליאת הכנסת אישרה הערב (ב') בקריאה ראשונה את הצעת חוק שמירת הניקיון - גרירת רכבים נטושים,  של חבר הכנסת איתן גינזבורג. שלושה חברי כנסת תמכו בהצעה ללא מתנגדים וההצעה תוחזר לוועדת הפנים. "נוצר מצב קטסטרופלי שבו עשרות אלפי מכוניות נטושות מהוות גם מפגע סביבם גורמות באופן ישיר למצוקת החנייה", אמר גינזבורג.

על מנת להקל במצוקת החניה, ולמנוע מצב של ריבוי רכבים נטושים שמושארים במרחב הציבורי ומהווים מפגע, מוצע לקבוע כמה הסדרים שייעלו את הטיפול בתופעה זו. כך מוצע לקצר את פרק הזמן עד למתן התראה על גרירת רכב שהושאר ברשות הרבים משישים ימים לשלושים ימים.

גינזבורג מציע לקבוע כי הזזת הרכב שתמנע את תחילת ההליכים לגרירתו היא הזזתו למרחק של 12 מטר לפחות ממקום החניה הקודם או פינויו לרחוב אחר. עוד מוצע כי יהיה על הרשות המקומית לדרוש מבעל הרכב לפנות את הרכב ממקומו בתוך 21 ימים לכל היותר וכן מוצע לקבוע כי אפשר יהיה לגרור רכב שאין לו רישיון רכב או פוליסת ביטוח חובה בתוקף כבר לאחר עשרה ימים מיום מתן ההודעה על כך.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב: "מצוקת החניה הולכת וגדלה ומנגד רכבים נטושים גוזלים מקומות חניה רבים וגורמים סבל לנהגים ובזבוז זמן יקר בחיפוש אחר חניה פנויה. הרשויות אינן מצליחות לצמצם את התופעה מאחר שבעל רכב נטוש יכול להזיז את רכבו לאחר קבלת התראה מהרשות, ובכך להביא לתחילה מחודשת של מניין הימים עד לגרירת הרכב".