הסוף למצוקת החניה? הכנסת נלחמת ברכבים הנטושים

בכנסת אושרה בקריאה טרומית הצעת החוק שנועדה להילחם בתופעת הרכבים הנטושים בחניות. המשמעות: רכב שחונה ללא תזוזה למשך 30 יום - יגרר, בניגוד למצב הקיים המאפשר 60 ימי חסד. "הסוף לאלפי כלי רכב נטושים בלב ערים שפשוט דוגרים שם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/11/21 20:12 ו בכסלו התשפב

הסוף למצוקת החניה? הכנסת נלחמת ברכבים הנטושים
מצוקת החניה בניסים בכר בירושלים, צילום: ינאי קאפח

מליאת הכנסת אישרה היום (ד') בקריאה טרומית את הצעת חוק שמירת הניקיון של חבר הכנסת איתן גינזבורג. 50 תמכו מול 35 שהתנגדו וההצעה תועבר לוועדת הפנים והגנת הסביבה.

על מנת להקל במצוקת החניה, מוצע לקבוע כי יהיה ניתן להחנות רכב ללא תזוזה למשך 30 יום במקום 60 יום הקבועים היום בחוק. בנוסף, מוצע לקבוע כי הרשות המוסמכת תוכל להורות על גרירת רכב ללא רישיון, רכב או ללא פולסית ביטוח חובה, עשרה ימים מיום הדבקת הודעה על הרכב. אפשרות גרירה זו תיתכן גם מחניה משותפת בבית משותף.

 "מצוקת החניה הולכת וגדלה ומנגד רכבים נטושים גוזלים מקומות חניה רבים וגורמים סבל לנהגים ובזבוז זמן יקר בחיפוש אחר חניה פנויה." נאמר בדברי ההסבר, על פי הדברים בעלי רכבים נטושים מודעים לעניין כל חודשים מזיזים את הרכב למקום אחר  "הרשויות אינן מצליחות לצמצם את התופעה מאחר שבעל רכב נטוש יכול להזיז את רכבו לאחר קבלת התראה מהרשות, ובכך להביא לתחילה מחודשת של מניין הימים עד לגרירת הרכב."

רכבים נטושים

רכבים נטושים צילום: Matanya Tausig /FLASH90

"ממש ברגעים אלו עומדים אלפי כלי רכב נטושים בלב ערים, ברחבי הערים בארץ, שתופסים מקומות חנייה למשך חודשים ארוכים, ממש דוגרים שם". אמר חבר הכנסת גינזבורג והמשיך, "אין שום הצדקה שמקומות חנייה ציבוריים ייתפסו למשך חודשים ארוכים על ידי רכבים נטושים, ודאי שלא כשלפעמים מדובר בגרוטאות של סוחרי רכב וחלקי חילוף שמשתלם להם להשאיר את הרכב ברחוב ולא בחניון."

צעיר תושב ירושלים אמר לחדשות כיפה: "אני גר בשכונת נחלאות ויש ימים שבהם צריך להסתובב שעה וחצי כדי למצוא חניה, יש המון רכבים שנמצאים תקופה ולא זזים וזה מצב שצריך לשנות".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן